پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از فقدان بانک اطلاعات دقیق از وضعیت بیکاری و اشتغال خبر داد.

شعار سال: سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال استان گلستان اظهار کرد: 24 کاریابی در استان گلستان وجود دارد که متقاضیان کار و اشتغال به این کاریابیها مراجعه میکنند اما امکان ثبتنام یک فرد در چند شهرستان مختلف نیز وجود دارد که این وضعیت، آمار بیکاری را نادرست نشان میدهد.

وی تصریح کرد: سامانه رصد و تامین اجتماعی نیز بانک اطلاعاتی را به ما نشان میدهند اما اینها به دلیل موانع قانونی با یکدیگر لینک نیستند و هنوز نتوانستیم آمار دقیق و بهروز از وضعیت اشتغال و بیکاری در استان گلستان داشته باشیم.

* ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و قوی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و قوی در استان تاکید کرد و افزود: برخورداری از بانک اطلاعاتی ما را در برنامهریزی درست و متقن کمک و هدایت میکند.

مازندرانی به نتایج و پیامدهای حاصل از شاخصهای رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات نمیتواند عامل اشتغال باشد، نرخ بهرهوری کار بسیار پایین است و سرمایهبر بودن مشاغل سبب شده تا شاخص رشد اقتصادی خوبی نداشته باشیم.

وی به مقایسه نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری در سالهای مختلف اشاره و بیان کرد: نرخ رشد اقتصادی در سال 1382 حدود 7.2 درصد و نرخ بیکاری 11.8 درصد بوده است این میزان در سال 1385 به ترتیب به 7.32 و 11.3 درصد رسیده است و در سال 1392 نیز میزان نرخ رشد اقتصادی 2.2- بوده است.

* طرحهای تکاپو و حرکت طرحهای اشتغالزا بدون تزریق پول هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه اجرای طرحهای تکاپو و حرکت در ایجاد اشتغال بسیار موثر است، اظهار کرد: این طرحهای اشتغال بدون تزریق پول ایجاد میشود.

مازندرانی گفت: برای هر یک درصد رشد اقتصادی در برنامه ششم باید 100 هزار شغل ایجاد شود، اشتغال 80 هزار نفر از فارغالتحصیلان نیز نیازمند رشد هشت درصدی است.

وی رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی را نیازمند سرمایهگذاری دانست و بر لزوم رفع موانع سرمایهگذاری تاکید کرد و افزود: اگر اقتصاد به سمت رشد اشتغالزا برود نرخ بیکاری از سطح 11 درصد کنونی به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت به طوری که در سال 1400 اگر با همین روند پیش برویم 15.6 درصد خواهد شد.

* حرکت بر مدار سناریوهای سنتی باعث افزایش نرخ بیکاری میشود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به افزایش عرضه نیروی کار و توقف رشد جمعیت جوان گفت: نرخ مشارکت نیروی کار در مقابل کل نیروی کار در سطح بالاتر است که حاوی یک هشدار است، پناه بردن جوانان به دانشگاه مشکل اشتغال را حل نمیکند.

مازندرانی با بیان اینکه سناریوی اقتصادی و پیشبینی آینده بازار کار در چهار مولفه است، بیان کرد: سناریوی آرام، الزام، بینابینی و آمال را باید در پیش بگیریم اگر با سناریوهای سنتی حرکت کنیم نرخ بیکاری افزایش مییابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ، تاریخ انتشار 26 شهریور 95 ، کد مطلب: 37938: www.golestanema.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین