پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از توسعه مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا سال آینده 100 هزار مورد پذیره‌نویسی در کشور در این راستا انجام گیرد.

شعار سال: علی‌اکبر پورفتح‌الله در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان سول‌های بنیادی خون‌ساز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرکز سپاس سازمان انتقال خون در ارتباط با سلول‌های بنیادی خون‌ساز و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی شکل گرفته و با توجه به برنامه‌های وزارت بهداشت توسعه این مراکز در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک منبع مالی 40 میلیارد تومانی درون سازمان انتقال خون در زمینه پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی فراهم کرده‌ایم،‌گفت: در راستای صرفه‌جویی منابع از کمک‌های هیأت امنای ارضی نیز استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه توسعه مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز هزینه‌های سنگینی را به همراه دارد گفت:‌هزینه پذیره‌نویسی کیت و ست ماندگار، 350 هزار تومان برای هر مورد است که ما تلاش کرده‌ایم در این راستا کمک‌های لازم را انجام دهیم.

پورفتح‌الله ادامه داد: طی چند ماه گذشته پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی از 3500 به 7 هزار مورد رسیده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آن را به 20 هزار پذیره‌نویسی افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین امیدواریم تا سال آینده 100 هزار مورد پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی محقق شود و بر همین اساس 50 درصد نیاز کشور را در زمینه سلول‌های بنیادی تأمین کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون به پیوستن ایران به بانک‌های جهانی سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت:‌سلول‌های بنیادی تنها راهکار درمانی در بیماری‌های بدخیمی و خون‌ساز است که امیدواریم به پیوستن به این بانک‌های جهانی و تبادل سلول‌های بنیادی مشکلات در این زمینه را برای بیماران کم کنیم.

وی از پیوستن ایران به مرکز جهانی سلول‌های بنیادی خبر داد و گفت:‌البته برای تبادل سلول‌های بنیادی باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود و ما به دنبال فراهم کردن این شرایط هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950627000630: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین