پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۵۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
سازمان اطلاعات عراق از دستگیری یکی از رهبران تروریستی در استان کرکوک در شمال این کشور خبر داد.

شعار سال: سازمان اطلاعات عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی یک عملیات اطلاعاتی دقیق و با کمک اطلاعات پلیس فدرال در وزارت کشور عراق، یکی از رهبران تروریستی که در کشتار اسپایکر این کشور مشارکت داشت و بر اساس احکام ماده ۴/تروریسم تحت تعقیب بود، دستگیر شد.

در این بیانیه آمده: متهم در سال ۲۰۱۳ به عضویت داعش در آمد و دوره آموزشی جنگی را در اردوگاه آموزشی در منطقه المملحه گذراند.

در بیانیه اطلاعات عراق همچنین آمده، وی در سال ۲۰۱۴ در حمله داعش به منطقه سامرا-الحویش علیه نیرو‌های امنیتی مشارکت داشته و پس از سیطره داعش بر استان صلاح الدین در آن زمان، مسئولیت اسیر کردن و کشتن نظامیان اردوگاه اسپایکر را بر عهده داشته است.

بنابر اعلام بیانیه مذکور، این متهم جزء تروریست‌هایی بوده که در منطقه العوجه، عملیات‌های اعدام داعش را برعهده داشته است.

گفتنی است بخشی از عناصر داعش در ژوئن ۲۰۱۴، صد‌ها سرباز جوان را ربوده و پس از جمع کردن آنان در اردوگاه اسپایکر در شمال شهر تکریت، براساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشرشد یکی را پس از دیگری اعدام کرد.

براساس برآوردها، شمار کشته‌های جنایت اسپایکر دست کم به هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد که این اقدام را در رده خشونت آمیزترین و وحشی‌ترین اقدام داعش قرار می‌دهد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 29 مرداد    99، کد خبر:   994272، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین