پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۷۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
در بوق و کورنا کرده اند که تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها ممنوع است. بسیار هم خوب. اما چرا کسی نمی پرسد که بر مبنای کدام دلیل و منطق، فرزندان اعضای هیات علمی باید اجازه قانونی انتقال از دانشگاه های قبول شده به دانشگاه های محل فعالیت والدین خود را داشته باشند؟ کدام عدالت و منطق این حد از نابرابری را توجیه می کند ؟ منتظر توضیحات وزیر محترم عتف هستیم.

شعار سال : در خبرها و به نقل از منصور غلامی وزیر محترم وزارت عتف آمده است که با ابلاغ بخشنامه جدید، تغییر رشته فرزندان هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مهر ماه سال جاری ممنوع شد. این دستورالعمل جدید برای اجرایی شدن  به امضای دکتر منصور غلامی وزیر علوم، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده تا برای اعمال در کنکور سراسری سال ۹۹ ابلاغ شود.

همچنین در این دستور العمل با کمال گستاخی به حقوق سایر شهروندان ذکر شده است که ، فرزندان اعضای هیات علمی می‌توانند به دانشگاه شهر محل فعالیت والدین خود انتقالی بگیرند . این دسته از متقاضیان می توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت(ترجیحا دانشگاه محل خدمت) عضو هیات علمی و یا در صورت نبودن آن رشته به دانشگاه نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی حسب مورد با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد ضوابط ، انتقال داده شوند.

سوال اینجاست که کجای این دستورالعمل سراسر مسئله دار ، عادلانه ، انسانی و مبتنی بر رعایت حقوق عامه شهروندان است؟ چرا باید خون فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها از خون فرزندان یک کشاورز یا مغازه دار ، رنگین تر باشد؟ اگر قرار باشد که هر شغلی این گونه استثناها را در کار خود وارد کند، کشور چه هچل هفتی(هزل و هجو) بشود؟

نکته جالب دیگر اینکه ، حتی اگر بخشنامه انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به دانشگاه محل فعالیت والدین ابطال شود، هیچ تضمینی برای کنترل اولویت قائل شدن در پذیرش مهمانی فرزندان اعضای هیات علمی ، وجود ندارد.

می گویند قانون است و  باید در برابر قانون تمکین کنیم. پاسخ مسخره ای که مرغ را در دیگ می خنداند. قانون برای شهروندان است نه بر علیه آنها . فلسفه تدوین قانون رفاه و راحتی و امنیت شهروند است نه استثنا قائل شدن برای فرزندان اعضای هیات علمی . گویا بعد از 40 سال از سپری شدن انقلاب اسلامی ، هنوز قصد اصلاح رویه های طاغوتی و استثنا قائل شدگی های کور در دانشگاه ها وجود ندارد؟ واقعا چرا؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین