پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مصادیق تعارض منافع در سازمان نوسازی مدارس در بخشی از دستورالعمل ابلاغی وزیر آموزش‌وپرورش، مشخص‌شده است، اما رئیس این سازمان می‌گوید: تعارض منافع نداریم.
شعار سال: مهرالله رخشانی مهر درباره تعارض منافع در سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: در این سازمان تعارض منافع نداریم.

وی افزود: وقتی با یک پیمانکار قرارداد می‌بندیم باید شرایط عمومی بخش خصوصی پیمان را ضمیمه قرارداد کنیم و تمام صفحات قرارداد به امضای سازمان نوسازی مدارس و پیمانکار می‌رسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یکی از بند‌های قرارداد که به امضای هر دو طرف می‌رسد، قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی است که تأکید دارد هیچ‌کدام از اعضای شرکت پیمانکاری نباید از همکاران سازمان نوسازی مدارس باشند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: هیچ‌کدام از اعضای درجه یک کارمندان سازمان نوسازی مدارس نیز نمی‌توانند در قرارداد با سازمان حضور داشته باشند و مراقبت کامل برای اجرای قانون داریم.

در بخشی از دستورالعمل تعارض منافع که توسط وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ شد، درباره مصادیق این موضوع در سازمان نوسازی مدارس آمده است:

انعقاد هرگونه قرارداد همکاری با مهندسین مشاوری که وظیفه حاکمیتی و اعمال نظارت در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحد‌های تابع استانی آن را برعهده دارند از جمله صدور تاییدیه رعایت جوانب فنی و ایمنی ساختمان یا استحکام بنا، تهیه، نظارت و انطباق نقشه‌ها با نقشه‌های ارائه شده همانند مدارس دولتی یا هرگونه اظهارنظر فنی مورد نیاز در حدود و آیین‌نامه استقرار مدارس ومراکز غیردولتی، ممنوع است و افراد مشمول موظفند از تاریخ ابلاغ این بخشنامه از تصدی پست اجرایی خود استعفا داده یا از هرگونه اظهارنظر فنی کارشناسی در مقام مهندسی مشاور خودداری کنند.

هرگونه تسهیل یا اعمال نفوذ و همچنین انعقاد هرگونه قرارداد پیمانکاری، خرید خدمات آموزشی، قرارداد‌های حوزه فناوری، خرید کالا و تجهیزات و سایر قرارداد‌ها با مدیران و کارکنان دولت یا بستگان آنان در حدود لایحه قانونی منع مداخله مقامات و کارکنان دولت در معاملات دولتی و قوانین موضوعه مربوط ممنوع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزرای تسنیم، تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۳۳۷۸۳۶، www. tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین