پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۹۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون فقط ۴ درصد کلاس‌های درس ما با بخاری نفتی گرم می‌شود و از ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار کلاس درس به ۲۳ هزار کلاس درس رسیده است.
شعار سال: مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مدارس خشت و گلی، اظهار کرد: اسفند ۹۸ مدارس خشت و گلی جمع شدند اما شرایط به‌گونه‌ای شد که نتوانستیم مراسم را برگزار کنیم.



وی ادامه داد: امسال طرح آجر به آجر برای جذب مشارکت های خرد مدرسه سازی در حال اجراست و یک طرح کوتاه مدت نیست.



رخشانی‌مهر افزود: استقبال خوب است و پیش بینی می کنیم بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومانی که هدف گذاری کرده ایم محقق می شود. جامعه هدف این طرح گسترده است و همه افراد را با هرمیزان مشارکتی دربرمی گیرد. میزان جمع آوری کمک های خرد و هرچه تعداد مشارکت کنندگان بیشتر باشد یعنی طرح موفق تر است. زیرا بیشتر روی افراد و فرهنگ سازی خیرجمعی متمرکز هستیم.



رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره جمع آوری بخاری های نفتی نیز گفت: اکنون فقط ۴ درصد کلاس های درس ما با بخاری نفتی گرم میشود و از ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار کلاس درس به ۲۳ هزار کلاس درس رسیده است.



وی ادامه داد: ۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت برای سال ۹۹ اختصاص یابد که در حال تنظیم قراردادهای آن در استان ها هستیم. حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از همین محل به سازمان اختصاص می یابد و بیش از هزار میلیارد تومان برای نوسازی سیستم های گرمایشی و تجهیز هنرستان ها صرف خواهد شد.



رخشانی مهر با بیان اینکه اختصاص درآمد ثابت پایدار مانند عوارض گاز یا سیگار برای سازمان نوسازی مدارس بسیار مهم است گفت: در ردیف های متفرقه از محل عوارض سیگار، ۱۰ میلیارد تومان تخصیص می یابد. سال گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که از محل مالیات بر ارزش افزوده یک درصد از ۲۰ درصد را برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند که اگر در شورای نگهبان محقق شود اتفاق خوبی است.



رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره ساخت مجتمع های آموزشی و اعلام آمادگی وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت در ساخت این مجتمع ها گفت: یکی از اهداف زیرنظام فضا و تجهیزات سندتحول اجتناب از ساخت مدارس کوچک و حرکت به سمت مجتمع های آموزشی بزرگ است. این طرح برای ما هم جذاب است و مدیریت مجتمع های آموزشی به تعداد نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و از آن سو امکانات بهتری چون سالن ورزشی و... می توان در آن تعبیه کرد. در مجموع طرح مجتمع های آموزشی، اقتصادی تر خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399 ، کدخبر: 425346 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین