پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
بدون تعارف و با صراحت باید با عزیزان گزینش صحبت شود. شاخص مندی گزینش در سال‌های گذشته بعضا رعایت نشده است؛ که بگوئیم ما رد می‌کنیم، اگر سالم باشد به دنبال کار می‌رود و اگر مسئله دار باشد، کنار می‌کشد. لطفا با دقت گوش کنید و ببینید، مقام معظم رهبری، از چه چیزی گلایه‌مند هستند.
شعار سال:برخی از کارشناسان معتقدند که شاخص مندی در روند گزینش در سال های گذشته ، بعضا رعایت نشده و در مواردی دچار آفت سلیقه گرائی شده ایم. حد اعلای فاصله گیری از فعالیت شاخص مند، رسیدن به این نقطه است که بگوئیم ما رد می کنیم ، اگر سالم باشد به دنبال کار می رود و اگر مسئله دار باشد، کنار می کشد.

اگر دنباله گیری کرد و سالم بود، باز رد می کنیم و بحث صالح و اصلح را به میان می کشیم تا دنبال توصیه نامه گرفتن از آدم های بزرگ برود. اگر فرد صالح و سالمی از آب درآمد، مدعی عملکرد خوبمان می شویم و اگر خدای ناکرده، ناصالح شد، مدعی می شویم که ما رد کرده ایم و فلان رجل سیاسی و مدیریتی توصیه کردند.

اگر چنین آسیبی بر هر نظام گزینشی  حاکم  شود، به چندین طریق به سازمان و جامعه ضربه زده می شود. نیروی متخصص نا امید و سر خورده می شود، نیروی ارزشی ولی کم توان، به راحتی به سیستم وارد می شود و باعث پائین کشیدن معدل و میانگین توانمندی سیستم ها می شود و در نهایت، فرصت احتمالی ایجاد اصلاح تدریجی در نیروهای پر توان ، اما حاشیه دار را از خودمان سلب می کنیم.

رسالت گزینش نیاید مچ گیری ،گلوگاه سازی، حداکثر طلبی دینی-تقیدی و ... ، باشد. گزینش سازنده پایه های مهمترین سرمایه هر سازمان یا نیروی انسانی آن است. اولین قدم در این راه ، بهره مندی از نیروهای متخصص قوی و سالم در خود گزینش است.

تعداد بازدید : 164

اختصاصی پایگاه تحلیلی -شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین