پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
بخشی از فشار روانی دوران کرونا ماحصل محدودیت در مصرف است. انسانها بیشتر از اینکه از قرنطینه و قطع ارتباطشان با انسانهای دیگر در رنج باشند از قطع ارتباط با مصرف و خرید و کالاهایشان در عذابند.

شعار سال : پس از حوادث یازده سپتامبر، شهردار نیویورک رودولف جولیانی مدام بر صفحه ی تلویزیون ظاهر می شد و به آمریکاییها التماس می کرد:" نگذارید آنها پیروز شوند، به دشمن نشان دهید چه روحیه ای دارید. زندگی کنید. خرید کنید. رستوران بروید. بیایید به زندگی معمولمان برگردیم."

او ناخواسته به فروکاستی اشاره می کند که در جهان ما اتفاق افتاده؛ تقلیل زندگی و همه ی کیفیات پیدا و پنهان آن به مصرف.شما فقط وقتی زنده اید که مصرف می کنید، هرچه بیشتر مصرف کنید زندگیتان سرشارتر است. ایدئولوژی مصرف چنین القا می کند که معنای زندگی را در آنچه مصرف میکنیم باید جست و نه در آنچه تولید می کنیم. همانطور که مارکوزه در بسط نظریات مارکس گفته بود؛ مردم خویشتن را در کالاهایشان باز می شناسند، آنان روح خود را در چیزهایی که میخرند، می بینند. آن سازوکاری که افراد را به جامعه پیوند می زد دگورگون شده و اکنون آنها از خلال مصرف و با میانجی کالاها با جامعه مرتبط اند.

بخشی از فشار روانی دوران کرونا ماحصل همین محدودیت در مصرف است. انسانها بیشتر از اینکه از قرنطینه و قطع ارتباطشان با انسانهای دیگر در رنج باشند از قطع ارتباط با مصرف و خرید و کالاهایشان در عذابند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین