پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از ارتقای ایمنی دوغ های بدون گاز غیرپروبیوتیک خبر داد.

شعارسال: دکتر بهروز جنت گفت: پس از برنامه ریزی های هدفمندی که اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو در به منظور ارتقای فرآورده های غذایی صورت گرفت کمیته های مختلفی نیز به همین دلیل با حضور متولیان، کارشناسان و متخصصان ارگان ها، انجمن ها و سازمان های مرتبط تشکیل شد که از جمله آنها کمیته ارتقای ایمنی فرآورده های لبنی بود.

وی افزود: با توجه به به گرایشی که مردم به نوشیدنی های طبیعی و بدون گاز پس از فرهنگ سازی و تبلیغات مثبتی که در این زمینه انجام شده است یکی از محورهای مهمی که در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت طرح پایش و کنترل دوغ بدون گاز غیرپروبیوتیک بود.

جنت پس از توضیح درباره «ناتاماسین» به عنوان یکی از انواع نگهدارنده های طبیعی صنعت غذا که از کشت میکروبی تحت فرآیند کنترل شده تخمیر حاصل می شود، گفت: تعداد ۲۶۹ نمونه از مجموع ۲۵ برند تجاری دوغ های بدون گاز غیرپروبیوتیک مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد میزان نمونه های نامنطبق از نظر میزان کپک و مخمر فقط ۵.۵ درصد و از نظر وجود «ناتامایسن» نیز صرفا ۱۰.۸ درصد بوده است.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تلاش ما بر این است که همین موارد محدود نامنطبق را نیز تقلیل داده و اطمینان مردم به مصرف فرآورده های طبیعی و فاقد گاز را بیش از پیش افزایش دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30شهریور1395، کدخبر: 3774135: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین