پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
آنقدر اداره مملکت با اتکا به اقتصاد نفتی آسون بود که نیازی به تخصص محوری در مدیریت و اداره کشور احساس نمی شد. هر پسر خاله ای رو می شد کرد وکیل و وزیر. تحریم ها، کرونا و رقابت جهانی نشون داد که از ماست که بر ماست . نشون داد که مدیریت و سیاست ، آدم خودش رو می خواد و جای پسرخاله بازی و رانت های کثیف نیست.

شعار سال : سالیان سال ، این کشور با اقتصاد وابسته به نفت اداره می شد. نکته جالب اینکه کار رو هم با اتصال بودجه به چند حساب نفتی موجود در بانک مرکزی (ناشی از فروش نفت) خیلی ساده کرده بودند.

درآمد آسان و فراهم، باعث تمایل به تجمع بخشی از بی فکرها ، رانتی ها ، فرصت طلب ها ، مفسدین و .... ، در دولت ها شد. شایسته سالاری شد قصه و تخصص محوری حرفه ای و متعهدانه شد، کارشکنی و کاهش سرعت کار.

خوب حالا ، چه نسخه ای برای برون رفت از این حجم فاضلاب ناکارآمدی وجود دارد؟ منتظر توضیحات سازمان معظمی چون برنامه و بودجه هستیم.

یه روزی ایران هم اقتصاد نفتی داشت؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین