پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مهدی جمالی نژاد گفت: متاسفانه ساخت و ساز‌ها در حریم تهران به سایر شهر‌ها کشیده شده و تقسیمات کشوری را بهم زده است.
شعار سال : مهدی جمالی نژاد، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی درخصوص وضعیت ساماندهی ساخت و ساز‌ها در حریم تهران گفت: متاسفانه نه تنها در تهران بلکه در اکثر شهر‌های کشور مشکل ساخت و ساز در حریم شهر‌ها وجود دارد و همچنان رو به رشد است.

او افزود: مسئله ساخت و ساز در حریم تهران بسیار پیچیده‌تر از سایر استان‌هاست، چون برخی از این ساخت و ساز‌ها به سایر شهر‌ها کشیده شده‌اند و تقسیمات کشوری را بهم زده‌اند.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر ساخت و ساز در حریم شهر‌ها ادامه پیدا کند، به دنبال از بین رفتن تقسیمات کشوری، در مدیریت این مناطق دچار مشکل می‌شویم و حتی ممکن است به جایی برسیم که این مناطق بدون تکلیف بمانند و متولی نداشته باشند.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در پی این نوع ساخت و ساز‌ها گفت: چند وقت اخیر مطالعاتی را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم برخلاف گذشته که مردم از روستا و شهر‌های کوچک به تهران می‌آمدند، امروزه مردم تهران، کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ به روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها کشیده شده‌اند.

جمالی نژاد عنوان کرد: مهاجرت معکوس باعث می‌شود حاشیه نشینی افزایش پیدا کند، معضلی که دغدغه تمام مسئولین و شورای اسلامی شهر تهران است.

او در پایان گفت: برای جلوگیری از پیامد‌های فوق، به تمام استانداری‌ها دستور اکید دادم جلسات مستمر با معاونت عمرانی خود داشته باشند و جلوی ساخت و ساز‌ها در حریم شهر‌ها به ویژه تهران را بگیرند، چون این رویه ساخت و ساز در حریم شهر‌ها پیامد‌های جبران ناپذیری خواهد داشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۸،borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین