پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
مراسم بهره برداری از طرح‌های بزرگ عمرانی، اشتغال روستایی و عشایری و مسکن روستایی با حضور رئیس جمهور و بصورت برگزار شد.
شعارسال: این طرح‌ها شامل ۶ هزار و ۶۳۷ طرح عمرانی، ۲۶ هزار و ۵۱۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری و ۷۲ هزار و ۲۸۲ طرح مسکن روستایی است.  

در این مراسم ابتدا معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، روسای بنیاد مسکن، کمیته امداد امام (ره)، معاون امور عمرانی وزارت کشور، مدیرعامل شرکت ملی گاز، معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیر عامل بنیاد برکت، رئیس سازمان بسیج سازندگی و مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گزارش‌هایی از طرح‌های حوزه کاری خود در روستا‌ها ارائه می‌کنند و پس از پاسخ به سئوالات آقای روحانی رئیس جمهور این طرح‌ها به بهره برداری خواهد رسید.
در پایان این مراسم هم رئیس جمهور سخنرانی خواهد کرد.  

سرمایه گذاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی و عشایری 

این طرح‌ها شامل ۱۱۲ طرح مدیریت روستایی، ۹۱۳ طرح آموزشی، ۱۹۱۳ طرح ارتباطی، ۳۱۳ طرح بهداشتی، ۶۲۵ طرح عشایری، ۲۹۲ طرح گاز رسانی، ۱۵۰ طرح برق رسانی، ۱۱۳ طرح ورزشی، ۶۷۴ طرح راه روستایی، ۸۱۱ طرح هادی، ۸۳۰ طرح محرومیت زدایی و ۴ کتابخانه و مجتمع فرهنگی است.

این طرح‌ها همچنین در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، البرز، بوشهر، تهران، همدان، ​ایلام، خوزستان، خراسان شمالی و اردبیل به بهره برداری می‌رسد و با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۸۷ میلیارد تومان برای ۸۶ هزار و ۸۹۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

طرح‌های اشتغال زایی روستایی 

طرح‌های کشاورزی، قالیبافی، پرورش ماهی، دامپروری، بوم گردی، صنایع دستی و تولید پوشاک، ورزشی، خدماتی، گردشگری و طرح‌های دانش بنیان و بهره برداری از ۲۱۰ هزار کارگاه کسب و کار خرد در قالب اقتصاد مقاومتی از جمله طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری است که امروز به بهره برداری خواهد رسید.

طرح‌های عمرانی روستایی 

در حوزه طرح‌های بهداشتی ۱۰۲ خانه بهداشت، ۴۸ مرکز جامع سلامت، ۸۲ خانه بهداشت سیار عشایری، ۷۴ خانه زیست پزشک، پایگاه سلامت و مرکز تسهیلات زایمانی.
در حوزه طرح‌های آموزشی ۳ هزار و ۹۳۳ کلاس درس، ۸ مجتمع آموزشی همراه با ۱۲۸ طرح دیگر.  
در حوزه طرح‌های ارتباطات اتصال هزار و ۹۱۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات و هوشمند سازی ۳۸ هزار مدرسه روستایی.
در حوزه طرح‌های وزارت نفت، گاز رسانی به روستا‌ها با ۲۶ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۹ کیلومتر خط تغذیه، ۴۲۳ کیلومتر خط توزیع.  
در حوزه جهاد کشاورزی، ۵۱۵ طرح آبرسانی و بهسازی چشمه، ۹۷ ایلراه عشایری و ۱۳ طرح لایروبی قنات.
در حوزه وزارت نیرو، برق رسانی به ۱۵۰ روستا، ۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق همراه با ۱۷۰ دستگاه ترانسفورماتور.  
در حوزه راه سازی، بهسازی و آسفالت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی.  
در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ۹۰ طرح هادی و آسفالت معابر روستایی، ۸ پارک و بوستان روستایی.
در حوزه ورزش، ۴۶ خانه ورزش روستایی، ۴۹ زمین چمن مصنوعی، ۱۰ زمین و ۶ سالن ورزشی، در حوزه فرهنگی ۴ کتابخانه روستایی به مساحت ۸۸۶ متر مربع.
در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) مقاوم سازی ۶ هزار و ۹۴۱ مسکن محرومان؛ و در حوزه بسیج سازندگی بیش از هزار و ۹۰۰ طرح عمرانی آب شرب، آب کشاورزی، راه و پل و مراکز بهداشتی در روستا‌ها به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۲۵ هزار طرح اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از بهره برداری از ۲۵ هزار طرح اشتغال روستایی با اعتبار حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.
آقای محمد امید در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: برای اشتغال روستائیان حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با پیگیری‌های رئیس جمهور و دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار این بخش قرار گرفت که تاثیرات مطلوبی برجای گذاشت.
وی افزود: میزان درآمد سرانه روستائیان تا قبل از دولت یازدهم منهای ۹۰۰ هزار تومان بود یعنی درآمد - هزینه روستائیان ۹۰۰ هزار تومان کسری داشت، اما این رقم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۴/۵ میلیون تومان مثبت رسیده یعنی حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.
آقای امید همچنین گفت: از محل تسهیلات اشتغال روستائی، نرخ بیکاری روستائی ۱/۴ درصد کاهش یافته است که آمار بسیار خوبی است و در زمینه اشتغال روستائی توفیق محسوب می‌شود.
معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: مهمترین نکته در مسائل مرتبط با امور روستائیان این است که از قبل از انقلاب تا دولت یازدهم در سال ۹۲ همواره شاهد افزایش نرخ مهاجرت آنان به شهر‌ها بودیم، اما با کار‌های زیرساختی خوبی که در بخش‌های مختلف به ویژه اشتغال زایی انجام شد، نرخ مهاجرت، گردونه کاملا چرخید.
وی افزود: در این چارچوب نرخ مهاجرت روستائیان از هفت دهم منفی؛ از سال ۹۶ تاکنون به یک دهم درصد کاهش یافت و طبق اعلام سازمان آمار این رقم، قطعا در سال ۱۴۰۰ نیز همین خواهد بود که ۶ درصد بهبود آماری داشته ایم.
آقای امید همچنین گفت: امروز ۶ هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی روستائی که مربوط به زیرساخت‌ها با اعتبار ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: امروز همچنین ۷۲ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها به بهره برداری می‌رسد که برای اجرای آن حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه یک و نیم میلیون نفر از روستائیان تخصیص می‌یابد که رئیس جمهور دستور انجام آن را صادر کرده است.
آقای امید در پایان از رئیس جمهور خواست که با توجه به توفیقات خوبی که دولت در اشتغال زایی برای روستائیان داشته و تحولاتی را در این عرصه رقم زده است، اعتبارات مربوط به این بخش در سال‌های آینده نیز تخصیص داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۲۸۴۸۴۷۰، iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
واقعا هرچی به روستاهامون برسیم کمن چون این روزتاها معدن اقتصاد های خرد هستن که میتونیم خودمون به اقتصادهای کلان شهری وصلشون کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین