پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۴۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
رئیس فراکسیون محرومیت زدایی گفت: سفر بعدی فراکسیون به جنوب کرمان است و ظرف یک ماه آینده، صورت می‌گیرد.
شعار سال: «احسان قاضی‌زاده هاشمی»، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی در مجلس یازدهم، در رابطه با «دستاوردهای این فراکسیون در سفر به مشهد» گفت: سفر به مشهد در راستای روحیه جهادی مجلس یازدهم است، این اولین سفر فراکسیون و یا آخرین سفر نیست. فراکسیون یک هفته پس از آغاز مجلس سفر به غیزانیه را در اولویت خود قرار داد و آن سفر با دوازده نماینده صورت گرفت که هدف سفر، حل مشکلات خوزستان بود و پس از آن جمعی از نمایندگان به چابهار سفر کردند. برنامه فراکسیون، بازدید از نقاط محروم و‌ محرومیت زدایی است. در سفر به مشهد چند محور و موضوع که از اهمیت ویژه ای برخوردار است را پیگیری کردیم. نخستین موضوع وضعیت حاشیه‌نشینان مشهد بود زیرا غالب تصورها از مشهد مسیر فرودگاه تا حرم و چندین هتل پنج ستاره است در صورتی که این استان، بافت های پیرامونی و ‌نقاط محروم دارد و بالاترین جمعیت حاشیه نشین کل کشور در مشهد است، این استان یک‌ میلیون و سیصد هزار نفر حاشیه نشین دارد و غالب آنها، محل سکونت‌شان‌ چهل تا پنجاه متر است که آن هم با مجوز شهرداری، ساخته نشده است. در اوایل دهه ۶۰، بدون پروانه، این ساخت و سازها صورت گرفته و این جمعیت حاشیه ای به مرور زمان متراکم تر شده است.

او ادامه داد: برای سامان‌دهی حاشیه شهر در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی و ورزشی، قرارگاه ویژه محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشهد راه اندازی شده است. فراکسیون محرومیت زدایی دستاوردش در این زمینه ایجاد و حمایت از این قرارگاه و تعامل بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام است؛ به صورتی که در بافت ۲۳هکتار زمینی که استان قدس رضوی اختصاص داده، ۶هزار واحد مسکونی ساخته شود. آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی پارک ۵هکتاری در محروم ترین نقطه شهرک رجایی و باهنر را در برنامه های این سفر داشتیم تا هم پارک و هم کتابخانه عمومی در آنجا، احداث شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در کنار این اقدامات بازدیدی از پروژه کشف رود، فاضلاب خروجی مشهد داشتیم که مشکلات عظیم زیست محیطی را ایجاد کرده است. بنا داریم با حضور یکی از نایب رئیسان مجلس و مسئولان سازمان برنامه و وزیر نیرو، تخصیص اعتبارات به حاشیه‌نشینان را در آن جلسه پیگیری کنیم، همچنین پروژه کشف رو‌د برای مهار فاضلاب و تصفیه خانه های فاضلاب را با وزیر نیرو، پیگیری می کنیم.

او در پایان مطرح کرد: سفر بعدی فراکسیون به جنوب کرمان است و ظرف یک ماه آینده صورت می‌گیرد؛ برنامه ما این است که در آن سفر از چند شهر جنوب کرمان بازدید داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 مهر 1399، کد خبر: 1071854،  www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
امیدوارم نتیجه این سفرها حل مشکلات مردم در مناطق محروم باشه و فقط یک بازدید نمایشی نباشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
كرمان واقعا يكي از استان ها بسيار محروم در كشور هست و اين مساله باعث خجالت بايد باشه كه بعد از اين همه مدت هنوز درگيري اب و گاز داريم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
واقعا اميدوارم اين اتفاق عملي بشه و در حد شعار نباشه و بعد از اودمنشون هم بتونن كارهاي گسترده اي انجام بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اميدوارم تو دل اين فراكسيون ها بشه كاري كرد براي محروميت زدايي از روستاهاي ايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین