پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۴۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: تا سال ۱۴۰۴ در نهایت ۶۳ شهر و ۶۳ روستای منتخب کشور عاری از دخانیات خواهند شد.
شعار سال: بهزاد، ولی زاده، افزود: ابتکار شهر و روستای بدون دخانیات بر اساس ماده ۸ کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت به منظور محافظت از مردم در مواجهه با دود دست دوم دخانیات و کاهش عوارض آن از سال ۱۳۹۸ به صورت پایلوت در شهر مقدس قم کلید خورد و از مرداد سال جاری هماهنگی‌های لازم جهت اجرایی شدن آن در ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور انجام شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه یک برنامه ۵ ساله است که تا سال ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت و در نهایت ۶۳ شهر و ۶۳ روستای منتخب کشور عاری از دخانیات خواهند شد. بدیهی است امکان توسعه این برنامه در سایر شهر و روستا‌های کشور وجود خواهد داشت.

ولی زاده افزود: شهر و روستای بدون دخانیات، عبارت از شهر و روستایی که در آن فروش، عرضه و استعمال محصولات دخانی ضابطه‌مند شده به نحوی که مردم از مواجهه با دود دست دوم محافظت شوند، تبلیغات و ساز و کار‌های تشویقی مستقیم و غیرمستقیم آن محدود شده، مصرف کنندگان دخانیات به ترک آن تشویق شوند؛ در مجموع بر هر دو راهبرد کاهش تقاضا و کاهش عرضه تمرکز نموده، انتظار می‌رود به تدریج شیوع استعمال دخانیات در آن مناطق کاهش یابد.

رئیس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات ادامه داد: در فاز نخست این برنامه که به مدت یک سال از شروع طرح ادامه خواهد یافت، با بسیج اطلاع رسانی و اقدامات مشترک دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط ازجمله سازمان‌های مردم نهاد، تلاش می‌گردد تا الزامات تعریف‌شده در این برنامه در شهر و روستای منتخب و معرفی‌شده توسط دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اجرا و ضمن بررسی وضعیت موجود متغیر‌های مورد نظر در شهر و روستای منتخب، نحوه اجرا در طول دوره پایش و نتایج آن در حین انجام طرح و پایان دوره، ارزشیابی گردد.

ولی زاده در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه مردم از حقوق خود که عدم مواجهه با دود دست دوم برای دور بودن از آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات است بسیار با اهمیت بوده و عموم را به مشارکت با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای این برنامه ترغیب می‌نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31 شهریور  1399، کد خبر: 5028661،  www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
کاش یه روزی بیاد که ایرانی عاری از دخانیات داشته باشیم ولی آرزوی محالی است با این اوضاع مصرف دخانیات در میان جوانان و بخصوص بانوانی که به سمت این مواد کشیده شده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
دراین اوضاع خطرناک کرونایی نتوانستیم ماسک را اجباری کنیم حالا می‌خواهیم سیگار را از مکان های عمومی جمع کنیم؟؟؟بیشتر حرف است تا عمل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
دانشگاه ها را نتوانستید عاری از دخانیات کنید آنوقت اسم شهرو روستا ربا می‌آورید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
البته كه من اميدي ندارم و از اين دست شعار ها زياد شنيدم اما خب ايشالله كه درست باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اين هم از اون شعار هاي انجام نشدني در سطح كشور هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین