پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای از پرداخت نشدن ۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی خبر داد.
شعار سال: معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پرداخت نشدن ۶۰ درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی خبر داد.

عدم پرداخت عوارض الکترونیکی
خداداد مقبلی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی و بهسازی هر کیلومتر مسیر آزادراهی با توجه به تورم فعلی بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد و نسبت به نوع مسیر و قیمت ارز متغییر است و با مشکل دریافت عوارض الکترونیکی آزادراهی روبرو هستیم، اظهار داشت:
الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی طرحی بود که دولت همه تلاش خود را برای اجرای درست آن داشت و نهایتا توانستیم از ابتدای سال ۹۸ چهار آزادراه دولتی را به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز کنیم تا هم صف خودرو‌ها در عوارضی شهر‌ها کاهش یابد و هم برنامه هوشمند سازی مسیر آزاد راهی کشور محقق شود و هم برنامه اصلی برای صرفه جویی در مصرف سوخت با کاهش زمان سفر به انجام برسد.

اکنون آزادراه‌های کرج – قزوین، قزوین –زنجان، تهران- ساوه، تهران – قم و بندرعباس – بندر شهید رجایی به اخذ عوارض الکترونیکی مجهز است، اما شاهد هستیم که فقط ۴۰ درصد عوارض توسط مردم پرداخت شده است.

وی از تلاش برای اعمال قوانین سختگیرانه و اصلاح قوانین بالادستی برای پرداخت‌عوارض الکترونیکی آزادراهی توسط مردم خبر داد و گفت:
به دنبال مصوبه‌ای هستیم تا زمانی که صاحب خودرو برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند نسبت به پرداخت عوارض الکترونیکی اقدام و سبب امکان تعویض پلاک برای وی فراهم شود.

تامین بخشی از هزینه‌ها از عوارض
معاون فنی و اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان با بیان اینکه متولی نگهداری آزادراه‌های دولتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد:
هزینه آسفالت و نگهداری آزادراه‌ها، هزینه‌های هوشمندسازی و بسیاری از هزینه‌های دیگر از محل دریافت عوارض تامین می‌شود و هیچ ردیف اعتبار دولتی برای پرداخت این هزینه‌ها وجود ندارد و بنابراین نیاز است تا کاربران جاده به موقع عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند تا هم در نگهداری و ایمن‌سازی شبکه آزادراهی با مشکل برنخوریم و هم بخش خصوصی برای سطح سرویس مناسب اقدام کند و مجبور به بازگرداندن باجه‌های عوارضی نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 1 مهر 1399، کد خبر: 217195،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین