پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
معاون آب و آبفای وزیر نیرو، تعداد دشت‌های ممنوعه کشور در سال ۹۸ را بالای ۴۰۰ دشت اعلام کرد.
شعار سال: معاون آب و آبفای وزیر نیرو، تعداد دشت‌های ممنوعه کشور در سال ۹۸ را بالای ۴۰۰ دشت اعلام کرد.

تعداد دشت ممنوعه
قاسم تقی زاده خامسی در صفحه شخصی خود، نوشت:تعداد دشت‌های ممنوعه کشور در سال ۱۳۴۷ به تعداد ۶۰۹ دشت بوده که این عدد درسال گذشته به ۴۰۵ دشت افزایش یافت و وابستگی کشور به آب‌های زیر زمینی بعلت‌ بارندگی نامتوازن بسیار زیاد است.

برداشت از آب‌های زیرزمینی در وضع فعلی حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب در سال است که ۸۹ درصد آن برداشت برای مصارف کشاورزی است.

اکنون در دشت‌های ممنوعه اجازه حفر چاه جدید و تخلیه اضافه داده نمی‌شود و برداشت‌ها باید براساس قوانین تعیین شده، انجام شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، سیاست‌های ناصحیح بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب زیرزمینی در سطوح مختلف است.

تعداد حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در پایان براساس آمار و اطلاعات ارائه شده در پایان یادداشت خود آورده است:براساس آمار و اطلاعات ارائه شده تا انتهای سال ۱۳۹۵ تعداد ۴۱۷ هزار حلقه چاه برای مصارف مجاز دارای پروانه بهره‌برداری بوده که از این تعداد ۴۱۶ هزار حلقه چاه برای مصارف کشاورزی (۸۵درصد)، ۴۹ هزار حلقه چاه برای مصارف صنعتی (۱۰درصد) و ۲۲ هزار حلقه چاه برای مصارف شهری (۵درصد) بوده است.

مسئله مدیریت آب زیرزمینی و کنترل افت سطح آب زیرزمینی مسئله‌ای پیچیده است و فقط به مباحث هیدرولوژیکی وابسته نبوده، بلکه به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و قانونی نیز در سطح کشور نیاز دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صنایع، تاریخ انتشار: 31 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 217142، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین