پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
براساس یک رده‌بندی مشهور که شرکت‌های جهان را بر مبنای درآمد سالانه فهرست می‌کند، تنها ۷ درصد از اعضای هیئت مدیره ۵۰۰ شرکت پرسود جهان را زنان تشکیل می‌دهند.
شعارسال: براساس یک رده‌بندی مشهور که شرکت‌های جهان را بر مبنای درآمد سالانه فهرست‌ می‌کند، تنها ۷ درصد از اعضای هیئت مدیره ۵۰۰ شرکت پرسود جهان را زنان تشکیل می‌دهند.

براساس رده‌بندی فورچون جهانی ۵۰۰ (Fortune Global ۵۰۰) که فهرستی از ۵۰۰ شرکت بین‌المللی فعال در صنایع مختلف است و به صورت سالانه توسط مجله فورچون منتشر می‌شود، تا پایان سال ۲۰۱۹ تنها ۷ درصد از اعضای هیئت مدیره این ۵۰۰ شرکت برتر را زنان تشکیل می‌دادند.

سپتامبر ۲۰۲۰ تعداد زنان عضو هیئت مدیره ۵۰۰ شرکت برتر جهان از ۳۶ نفر در مجموع به ۳۷ نفر خواهد رسید و اندکی از ۷ درصد پیشی خواهد گرفت. با چنین آماری، اخباری مانند انتصاب «جین فریزر» به عنوان مدیر شرکت خدمات مالی و بانکداری بین‌المللی سیتی‌گروپ قابل توجه خواهد بود. فریزر، نخستین زنی است که یک شرکت مالی عظیم به اندازه سیتی‌گروپ را رهبری خواهد کرد.

تقاضا برای به‌کارگیری زنان در سطوح عالی تجارت به آرامی پیش می‌رود و در برخی بازه‌ها در نوسان است. برای نمونه، مطابق آمار فورچون، در سال ۲۰۱۷ تنها ۳۲ مدیر ارشد زن در ۵۰۰ شرکت برتر جهان مشغول به کار بودند. اما این آمار در سال ۲۰۱۸، به ۲۴ مورد کاهش یافت و اکنون روی عدد ۳۷ ایستاده است.
 
سهم زنان از هیئت مدیره شرکت‌های برتر جهان چقدر است؟

براساس برخی پژوهش‌ها، بهره‌مندی بیشتر زنان از احساسات و عواطف انسانی و رویکرد اخلاقی‌تر آنان سبب می‌شود سودآوری شرکت‌های خصوصی با روش‌ها و استاندارد‌های تجاری معمول زیر سؤال رود و از این روست که حتی سهامداران و اعضای زن مجامع شرکت‌ها و صنایع ترجیح می‌دهند زنان در پست‌ها و جایگاه‌های مدیریتی اثرگذار جایی نداشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نسیم، تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۲۳۶۱۴۸۲، www.nasimonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین