پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
رئیس‌جمهور گفت: سامانه تجارت با تامین شفافیت اطلاعاتی، مقابله ریشه‌ای با رانت و فساد اقتصادی را سامان می‌دهد.
  شعار سال:حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش وزارت صمت درخصوص اقدامات بانک مرکزی و گمرک درمورد ترخیص کالاها، گفت: مدیریت شرایط خاص و نیاز کشور به تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات باید به یک میراث مدیریتی ماندگار در حوزه تجارت کشور منجر شود و دستگاه‌های مرتبط استفاده گسترده از سامانه جامع تجارت را سامان دهند.

وی ضرورت بهره‌برداری گسترده مدیریتی از سامانه جامع تجارت را مورد تأکید قرار داد و گفت: سامانه جامع تجارت در کنار ایجاد شفافیت و فراهم کردن امکان گزارش‌گیری بهنگام از سوی همه مسئولان از وضعیت صادرات و واردات کشور، می‌تواند ضمن تسهیل و تسریع در امر تجارت، مشکلات دست‌وپاگیر اداری را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این سامانه به‌طور قطع می‌تواند با تأمین شفافیت اطلاعاتی، مقابله با رانت و فساد اقتصادی را سامان دهد و زمینه تسهیل و تسریع در تجارت را فراهم کند.
 
روحانی با تأکید بر ضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت، گفت: اطلاعات این سامانه نه‌تنها در اختیار دستگاه‌ها و تجار که باید در دسترس عموم مردم باشد.
 
وی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید در گمرک‌های کشور معطل بماند، اظهار داشت: دستگاه‌های اقتصادی کشور نظیر وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی با هماهنگی‌های لازم باید نسبت به تسریع در ترخیص کالا اقدام کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  تسنیم ، تاریخ انتشار:  6 مهر  1399  ، کدخبر:  2357573 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین