پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
با وجود اهمیتی که اخبار بیماری کرونا را به مقوله امنیت ملی پیوند می‌زند؛ این الزام بیش از پیش جلوه می‌کند که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مقتدرانه با اظهارات بی اساس افراد غیر مرتبط با ستاد مقابله با کرونا برخورد کند تا از این رهگذر از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کرده باشد که پزشکان و پرسنل زحمتکش وزارت بهداشت سلامت جسم و جان را توأمان برای افراد جامعه به ارمغان بیاورند.

شعار سال: به مجرد شیوع بحران کرونا در کشورمان رفتارهای جهت‌دار و معنا‌دار برخی از رسانه‌های معاند آغاز شد؛ رسانه هایی با سردمداری بی بی سی فارسی و صدای آمریکا از این رهگذر همواره جمهوری اسلامی ایران را آماج هجمه هایی از جنس دروغ و تهمت قرار داده اند.

در این میان تحریف‌ها گاه به حدی می رسد که از نحوه انتشار اخبار می شود به روشنی پی به خصومتی آشکار برد؛ به ویژه اینکه حوزه بهداشت و درمان به واسطه الزاماتی که در فعالیت حرفه ای خود دارد، هیچگاه جان انسان را ملعبه مصلحت اندیشی های سیاسی نمی کند.
 
با اینهمه جالب اینجاست که در این بازه زمانی که بیماری کرونا در عرصه بین الملل ترکتازی می‌کند، دشمنان جمهوری اسلامی ایران از این وضعیت خاص هم برای دروغ پراکنی‌های خود از هیچ کوشش فروگذار نکردند. 
 
اما آنچه که جای تامل و درنگ دارد، رفتار معنادار برخی متخصصان و کارشناسان داخلی حوزه بهداشت و درمان است که گاها با اظهارنظرهای مشکوک و جهت دار خود، شائبه اعمال و ترویج برخی نگاه های خاص را ایجاد می کنند.
 
برخی از این چهره ها در هر اظهارنظری سعی دارند تا این پیام را به برخی از مسئولان سازمان بهداشت جهانی برسانند که دست به سینه، مطیع اوامر و حاضر به خدمت اند!
 
متاسفانه در هر گزارش و اظهارنظر متخصصانی از این دست، پیام هایی ساطع می شود که این احساس را ایجاد می کند که وضعیت ایران در برخورد با ویروس کرونا خوب نیست!
 
در این میان کارشناسانی نظیر مینو محرز یکی از چهره هایی است که ظاهرا به واسطه عضویت در یکی از کمیته های فرعی ستاد ملی مقابله با کرونا همواره محور مصاحبه ها و اظهارنظر پیرامون شیوع ویروس کرونا در کشور قرار دارد.
 
اما برخی نگاه های خاص و جهت گیری های سوال برانگیز وی در ایام شیوع ویروس کرونا باعث شده که برخی افکار عمومی با نگاه مساله برانگیز به این اظهارنظرها نگاه کنند.
 
حضور دائمی کارشناسانی مانند محرز در اظهارنظر پیرامون وضعیت کشور در مواجهه با ویروس کرونا، نیز نکته ای عجیب و قابل سوال است؛ آنهم در شرایطی که سخنگوی وزارت بهداشت به عنوان جایگاه رسمی اظهارنظر درباره وضعیت بهداشتی کشور باید چنین نقشی را بر عهده داشته باشد.
 
اظهارنظرهای پی در پی و بعضا متناقض با هویت و تابلوی ستاد ملی کرونا توسط چنین کارشناسانی نه تنها موجب افزایش آگاهی و آرامش روانی جامعه نمی شود، بلکه موجبات سردرگمی افکار عمومی را فراهم می کند.
 
این نوع اظهار نظر های متناقض تا جایی پیش رفت شاهد که کیانوش جهانپور مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت چندی پیش در این رابطه تلویحا تاکید کرده بود که تنها مرجع اعلام وضعیت کرونا در کشور وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور و جایگاه سخنگویی ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ این اظهارنظر درست در زمانی صورت گرفت که اوج اظهارنظرهای برخی افراد منصوب به ستاد ملی مقابله با کرونا بود.
 
با وجود اهمیتی که اخبار بیماری کرونا را به مقوله امنیت ملی پیوند می زند؛ این الزام بیش از پیش جلوه می‌کند که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مقتدرانه با اظهارات بی اساس افراد غیر مرتبط با ستاد مقابله با کرونا برخورد کند تا از این رهگذر از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کرده باشد که پزشکان و پرسنل زحمتکش وزارت بهداشت سلامت جسم و جان را توأمان برای افراد جامعه به ارمغان بیاورند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانا، تاریخ انتشار 6 مهر 99، کد خبر:  -، dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
یعنی ما از وقتی که به دنیا اومدیم شاهد اظهار نظر های متفاوت تحت عناوین خاص بودیم! من نمیدونم کی قراره این قایم موشک بازی ها تموم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین