پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۰۲۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
قسمت‌هایی از وزارت آموزش و پرورش در ساختمان علاقه‌مندان مستقر شده در حالی که این ساختمان مالکیتش برای شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است.

شعار سال: مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگویی درباره اینکه در گزارش تحقیق و تفحص آمده است وزارت آموزش و پرورش برخی دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان را تصرف و باید برگردانند؟ این دارایی‌ها چیست، بیان کرد: قسمت هایی از وزارت آموزش و پرورش در ساختمان علاقه مندان مستقر شده در حالی که این ساختمان مالکیتش برای شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است.

او ادامه داد: البته به جای آن زمین معوض در نیایش به ما داده‌اند که باید آن را از بنیاد شهید بگیرند اما هنوز نتوانسته‌اند بنابراین می‌خواهند از دولت مصوبه بگیرند تا اختیار آن را گرفته و به ما واگذار کنند.

طرح مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

نیکدل  درباره طرح مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان متذکر شد: در حالی که یکسال از تحقیق و تفحص قبلی گذشته است، طرح این موضوع آثار منفی روی عملکرد و فعالیت صندوق دارد، زیرا فعالیت اقتصادی سودآور نیازمند آرامش و ثبات است. البته به موازات تحقیق و تفحص قبلی، ما خودمان نیز دست به کار شدیم.

او ادامه داد: به طور مثال در شرکت ساختمانی معلم روی بسیاری از املاک دعوی وجود داشت به طوری که ۳۵ پرونده در دادگاه داشتیم که اکثر آن‌ها از دست رفته بود، اما امروز ۳۳ پرونده را برنده و زمین‌ها را پس گرفتیم. اخیرا زمینی را در کیش پس گرفتیم که ارزش آن ۳۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم دو پرونده دیگر را هم برنده شویم. خودرو‌های تشریفاتی هم که تقسیم شد برای ۶ سال قبل بود.

پروژه سفارشی و آدم سفارشی منشأ فساد هستند

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره پروژه‌های سفارشی و پیشگیری از این روند گفت: در صندوق دو کار انجام نمی‌دهیم، یکی پروژه سفارشی و دیگری آدم سفارشی، زیرا هر دوی اینها منشأ فساد هستند. در گذشته اکثر پروژه‌ها که بر سر آن دعوی وجود دارد پروژه سفارشی بوده یعنی مشکل دیگران را حل کردند.

نیکدل ادامه داد: هیئت امنای صندوق فارغ از اینکه چه کسانی عضو آن بودند عملکرد خود را به درستی انجام داده و دارایی‌های معلمان را حفظ کرده‌اند. هر چه بازرسی و نهادهای نظارتی در این ۴ سال گزارش داده‌اند مثبت بوده و نمایندگان مجلس و دیگرانی که درباره مسایل منفی صندوق صحبت می‌کنند، درباره ۵ سال قبل است و هیچ کس راجع به زمان حال صحبت نمی‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره سازوکار نظارت بر صندوق و حواشی که در گذشته ایجاد شد، گفت: وام‌هایی که در گذشته داده شد از طرف بانک سرمایه بود، اما هم‌اکنون بانک سرمایه مقرراتی‌ترین و بانظم‌ترین بانک ایران شده است و بانک مرکزی نیز این را تایید کرده است و سال‌هاست بانک پاک اداره می‌شود. از ابتدا که به صندوق آمدیم شفافیت مدنظر ما بود، کمیته حسابرسی و نظارت ایجاد شد. همچنین به کارگیری مدیران پاک دست را مدنظر داشتیم و براین اساس مدیران با سابقه، خوب، پاک‌دست و کاردان را منصوب کردیم و سودآوری و جهش سود صندوق نتیجه عملکرد این مدیران است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبر، تاریخ انتشار: 7 مهر 1399، کد خبر: -، nournews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین