پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
به دنبال شیوع همه گیری ویروس کرونا در جهان وضعیت اقتصاد آمریکا در حوزه تامین مواد غذایی با اختلال مواجه شد. به دنبال این وضعیت درآمد‌ها کاهش یافته و افراد فقیر بیشتر از سایر اقشار جامعه با محرومیت در به دست آوردن مواد غذایی مواجه شده اند. دولت در نظر دارد برای افزایش توان خرید مردم و کمک به برنامه غذایی جامعه مبلغ ۱۶ میلیارد دلار را به کشاورزان و دامداران فعال در این حوزه پرداخت نماید. این کمک در حالی با برنامه حمایتی دوساله دولت ترامپ همراه شد که نگرانی از سیاست‌های یک جانبه ایالات متحده در خصوص شرکای تجاری و اقدامات تلافی جویانه آن‌ها را نسبت به دولت و افزایش حمایت و شرایط بازار و نظام تولید را افزایش داد.
شعارسال: در آغاز این همه گیری سیستم غذایی آمریکا به خوبی شرایط را کنترل کرد. در ابتدا قفسه‌های خالی فروشگاه‌ها به سرعت پر می‌شدند، اما خالی بودن قفسه‌ها درهمین مدت کوتاه باعث ایجاد نگرانی و ترس و ازدحام در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌شد. تمام این اتفاقات یاد آور دوره رکود بانکی ۱۹۳۰ بود، اما هیچگاه به آن شدت رخ نداد. پوشش‌های خبری بیشتر بر روی کمبود‌های مواد بهداشتی و کمبود در تجهیزات پزشکی متمرکز شد. در عین حال که سیستم غذایی بسیار مهم و حیاتی بود با این حال رسانه‌ها اخبار بسیار اندکی از کمبود مواد غذایی را گزارش میدادند. در این مدت اقدامات حمایتی زیادی برای کارگران و مصرف کنندگان فروشگاه‌های مواد غذایی و خرده فروشان انجام شد. به طور کلی در توزیع مواد غذایی وقفه‌ای ایجاد نشد.

درحالی که رکود اقتصادی طی سال‌های ۲۰۰۹-۲۰۰۷ منجر به درآمد زایی بالایی برای مزرعه داران شد در مقابل، طی رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ و همچنین رکود مجدد اواسط دهه ۱۹۸۰ صنعت کشاورزی متحمل ضربه شدیدی شد. با این وجود بیشتر قیمت‌ها در حوزه کشاورزی در مارس تا آوریل سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سطح قبل از شیوع همه گیری ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافتند (شدیدترین کاهش‌ها برای اتانول، شیر ثبت شدند) در حالی که قیمت گندم و برنج افزایش یافت. بر این اساس سیاست‌های دولت  در جهت حفظ مزرعه و کشاورزان بود.

سناریوی خوش بینانه این بود که بدترین چالش‌های تامین مواد غذایی و بخش‌های کشاورزی در آمریکای شمالی دیگر به پایان رسیده است. واکنش در زمان مناسب به همه گیری کووید ۱۹ میتوانست تاثیرات این مسئله را کاهش دهد. همان طور که در برخی از کشور‌های دیگر این اتفاق افتاد، اما عمل گرایی از طرف دولت و بخش خصوصی  را می‌طلبد. بخش خصوصی با توجه به شدت همه گیری، تا حد زیادی ثابت کرده است که وظیفه خود را به خوبی بر عهده دارد. با نگاهی بر وجود زنجیره‌های تأمین نسبتاً کوتاه، همکاری با کانادا و مکزیک در سیستم غذایی آمریکای شمالی توانسته است یک مزیت رقابتی در مقایسه با زنجیره‌های دارای پیوند‌های طولانی‌تر به وجود آورد و پیوند‌های سیستم موجود را نیز بیشتر تقویت نماید.

برنامه تسهیل بازار (MFP) در ۲۰۱۸

این برنامه توسط وزارت کشاورزی ایالت متحده و تحت اختیار شرکت اعتباری کالایی آغاز شد. شامل پرداخت ۹.۶ میلیارد دلار بر اساس تولیدات: سویا: ۷.۳ میلیارد دلار؛ پنبه، ذرت‌های خوشه ای، گندم و ذرت: ۱.۳ میلیارد دلار.

گیلاس و بادام: ۰.۲ میلیارد؛ لبنیات: ۰.۸ میلیارد

برنامه تسهیل بازار (MFP) در ۲۰۱۹

این برنامه توسط وزارت کشاورزی ایالت متحده و تحت اختیار شرکت اعتباری کالایی آغاز شد. پرداختی‌ها برابر با ۱۴.۵ میلیارد دلار برای محصولات غیر خاص بود: ۱۳.۶ میلیارد از این مقدار بر اساس میزان پرداخت خاص کالا و سطح متوسط  کاشته شده در آن شهرها، بازده و مخلوط محصولات در هر هکتار پرداخت شد. محصولات غیر اختصاصی، به همراه ۲۰ محصول دیگر شامل مواردی، چون یونجه، جو، ذرت، برنج، دانه‌های سویا، پنبه و گندم است که ۰.۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد. محصولات ویژه، به همراه شش محصول دیگر شامل مواردی، چون بادام، انگور تازه، گیلاس شیرین، گردو، لبنیات و گراز است که ۰.۶ میلیارد دلار را بر اساس شاخص‌هایی همچون سابقه میزان شیر تولیدی به خود اختصاص دادند.

برنامه کمک غذایی ویروس کرونا در ۲۰۲۰

با استفاده از بودجه‌های اختصاصی ارائه شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده برای کمک به مقابله با کورونا ویروس و همچنین بر اساس قانون امداد و امنیت اقتصادی که توسط کنگره در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ تصویب شد.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۶ میلیارد دلار (از ۱۹ مه ۲۰۲۰) برای ده محصول غیر ویژه و ۴۲ محصول ویژه پرداخت شود.

منبع: شعار سال برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین