پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
دبیر انجمن داروسازان تهران علت گرانی دارو را تحریم‌ها و کمبود ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و گفت: ارز تخصیصی به محصولاتی که تحت برند‌های خارجی هستند به دلیل کمبود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و ارز نیمایی جایگزین شد.
شعار سال: این روز‌ها قیمت دارو افزایش یافته و برخی دارو‌ها با رشد چند برابری قیمت مواجه شده‌اند، که برخی از مسئولان تغییر نرخ ارز تخصیصی و برخی دیگر تحریم‌ها را علت این مشکل می‌دانند.

محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان تهران درباره علت گرانی دارو  گفت: ارز تخصیصی به محصولاتی که تحت برند‌های خارجی هستند به دلیل کمبود ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و تصمیم گرفته شد که به دارو‌های تحت برند‌های خارجی که تحت لیسانس برند‌های خارجی هستند، ارز نیمایی داده شود.

او با اشاره به مشکل کمبود دارو در کشور گفت: این مشکل در برند‌های ایرانی و دارو‌های تحت لیسانس شرکت‌های خارجی است که در ایران تولید می‌شوند، وجود دارد. واردات حسب نیاز است و زمانی که سازمان غذا و دارو تشخیص دهد تولید محصولی در ایران دچار مشکل است، حسب نیاز اجازه واردات به شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده دارو می‌دهد تا چالش نبود دارو را برطرف کند.
 
سازمان غذا و دارو به میزان زیاد سفارش واردات واکسن آنفولانزا را داده است

دری اظهار کرد: واردات برخی از دارو‌ها یا مواد اولیه گروهی دیگر بر اثر تحریم‌ها دچار چالش شده و کمبود این دارو‌ها احساس می‌شود که ناشی از تاثیر سوء تحریم‌ها بر تولید دارو و درمان بیماران است.

او افزود: به عنوان مثال سازمان غذا و دارو به میزان زیاد سفارش واردات واکسن آنفولانزا را داده است، اما به دلیل مشکل ارز و تحریم‌ها امکان انتقال ارز فراهم نشده و تنها یک یا دو بخش از سفارش واردات این واکسن انجام شده که فقط به بخش درمان اختصاص پیدا کرد و نتوانستند در داروخانه‌ها آن‌ها را توزیع کنند.

دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور شده، تصریح کرد: تولید بسیاری از دارو‌های متداول و ساده به دلیل مشکل واردات مواد اولیه دچار چالش شده است و متاسفانه رو به افزایش است.

دری با بیان اینکه مشکل دارویی فعلی در کشور در تحریم‌های سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز وجود داشته، افزود: با استفاده از تجربه آن سال‌ها دچار بحران دارویی نخواهیم شد و در تلاش هستیم تا بتوانیم کمبود‌های دارویی را رفع و داروی مورد نیاز را تامین کنیم.
 
هیچ دارویی نیست که در بازار یافت نشود

او با تاکید بر اینکه اکنون هیچ دارویی نیست که در بازار یافت نشود و تنها کمبود‌هایی در این زمینه داریم، گفت: کمبود دارو وجود دارد و تامین دارو برای مردم تاحدودی مشکل شده است، اما با مدیریت سازمان غذا و دارو و نهاد‌های توزیع سعی شده تا دارو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به مشکل قاچاق دارو در کشور اظهار کرد: این چالش به دلیل اختلاف نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی و نرخ بازار است که قاچاق‌چیان علاقه‌مند به ورود در این حوزه کرده است.

او افزود: یکی از علل مدیریت توزیع و مصرف دارو در کشور و استفاده از نسخ الکترونیک، جلوگیری از قاچاق دارو در کشور است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹مهر ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۸۲۸۶۳، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
واقعا چه كساني پت اين واكسن هستن و دارن از اين طريق سودجويي ميكنن؟ سلامت مردم و اين حرفا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین