پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
اجاره نشینی را که مدت ها قبل صاحب خانه بود، می شود مثالی از اوضاع و احوال این روزهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای جاجرم دانست.

شعارسال: اجاره نشینی را که مدت ها قبل صاحب خانه بود، می شود مثالی از اوضاع و احوال این روزهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای جاجرم دانست.

ورزشی که نه تنها در جاجرم بلکه در سراسر کشور از پشتوانه تاریخی و فرهنگی بسیار خوبی برخوردار است و به قول کشتی گیران و پهلوانان، زورخانه ها و گودهای باستانی مکانی برای یادگیری مرام و منش پهلوانی و خضوع و خشوع است.

اما در این بین باز هم کمی افسوس ، چاشنی گزارش مان خواهد بود که در مورد حال و اوضاع ورزش گود باستانی جاجرم است.

ورزشی که در جاجرم روزگاری مشتاقان بسیاری داشت و در سال های اخیر به دلیل نبود فضای تمرین تعداد ورزشکارانش تا عدد 60 تنزل یافته است که بیشتر هم ورزشکارانی هستند که در بین آن ها کمتر افرادی با سن و سال نوجوان و جوان پیدا می شود و با روند کنونی شاید این رشته هم در جاجرم به تاریخ بپیوندد و در سال های بعد اگر صحبتی از گود و ورزش های زورخانه ای شود برای نشان دادنش آدرس موزه را بدهیم.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای از سال های نه چندان دوری می گوید که در مکان فعلی جهاد سازندگی جاجرم، گود باستانی و زورخانه ای بوده است و به دلیل قدمتش تنها تخریب را چاره کار آن دانسته اند و پس از آن تاکنون مکانی را برای این منظور در نظر نگرفته اند.

«اخوان» با اشاره به این که زمینی برای احداث گود باستانی و زورخانه ای جاجرم در دولت سابق به تصویب رسید، می گوید: در آن موقع این زمین به پیمانکار واگذار شد که پس از مدتی برای پیمانکار مشکلاتی به وجود آمد که امکان ادامه کار برایش فراهم نشد و به ناچار از آن زمان تا کنون این زمین به حال خود رها شده است.

وی به پیشرفت 10 درصدی این پروژه آن هم در قسمت 250 متری محل گود این مکان ورزشی اشاره می کند و ادامه می دهد: فونداسیون این زمین نیز کنده و بتن آن ریخته شده است. آهن آلات مورد نیاز این پروژه نیز از آن زمان تاکنون در محل به حال خود رها شده است و امکان زنگ زدگی آن ها هم وجود دارد.

وی از پیگیری هایی هم می گوید که تاکنون بی اثر بوده است و اظهار می دارد: هنوز معلوم نیست این پروژه را باید اداره ورزش و جوانان جاجرم، اداره کل ورزش و جوانان استان و یا حتی فرمانداری جاجرم به اتمام برساند زیرا اداره ورزش جاجرم آن را متوجه اداره کل و اداره کل هم آن را متوجه فرمانداری می داند.

«اخوان» این را هم می گوید که علاقمندان و باستانی کاران، این روزها در سالن کشتی آن هم روی تشک به تمرین می پردازند که باعث شده کیفیت و استقبال از این رشته در حد قابل قبول و رضایت نباشد.

* خلع ید پیمانکار گود باستانی

سرپرست اداره ورزش و جوانان جاجرم نیز از خلع ید پیمانکار زورخانه جاجرم خبر می دهد و می گوید: در حال حاضر پیگیر هستیم با به اجرا گذاشتن ضمانت نامه های پیمانکار، جلوی ضرر و زیان های ناشی از این کم کاری ها را بگیریم.

«وثوق» این پروژه را از پروژه های استانی عنوان می کند که در اکثر شهرستان های استان در حال بهره برداری است و ابراز می دارد: پیمانکار با مبلغ 160 میلیون تومان ،برنده این مناقصه شد و باید آن را در مدت 10 ماه تا یک سال به پایان می رساند اما پس از تجهیز کارگاه و دریافت مبالغی، در حال حاضر متواری است.

وی بومی نبودن پیمانکار را از دلایل مهم راکد شدن پروژه و متواری شدن پیمانکار عنوان و تصریح می کند: متاسفانه صلاحیت سنجی در مقوله انتخاب پیمانکار به درستی انجام نشده بود و توجه به این نکته لازم است که پیمانکار باید رزومه کاری خوبی داشته باشد و در واگذاری این پروژه به پیمانکار جدید حتما شرایط بومی بودن در اولویت قرار خواهد گرفت.

در پایان توجه به این مطلب خالی از لطف نیست که اگر پرداخت خسارت و هزینه وجود داشته باشد باید به همان رشته تعلق گیرد تا شاید جبران بخشی از خسارت ها و کاستی ها را داشته باشیم زیرا تنها ورزشکاران و ورزش دوستان همان رشته دچار خسران و زیان شده اند.

مدیر ورزشی جاجرم هم از احتمال تخصیص یافتن اعتبار برای احداث این مکان ورزشی در سال جاری خبر می دهد و می گوید: اگر امسال هم اعتباری دیده نشود سال آینده حتما در ردیف بودجه و اعتبارات برای احداث در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، باز هم نمی توان امیدوار بود پهلوانان و باستانی کاران جاجرمی به این زودی صاحب خانه شوند زیرا سال هاست این سالن، بین مسئولان دست به دست می چرخد و وعده ها سرجای شان فقط می لغزند و هستند خیلی از پروژه های ورزشی و غیر ورزشی که شروع نشده رها شده اند و رکود و یا نبود اعتبارهایی که در کنار این گونه پروژه ها خاک می خورند هم انگشت شمار نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تی نیوز، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - ، www.tnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین