پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
رئیس هیئت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی در استان چهارمحال وبختیاری از تدوین کتاب بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

شعار سال: فخرالدین اسدی از تدوین کتاب بازی بومی و محلی در استان خبر داد و اظهارکرد: تا کنون ۳۱۳ بازی بومی و محلی در استان شناسایی و جمع آوری شده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش ترویج فرهنگ بازی بومی و محلی در استان، افزود: بازی بومی و محلی هر استان نمایان‌گر ترویج فرهنگ آن استان در سطح کشور است.

وی از راه‌یابی ۱۵ رشته ورزشی بومی و محلی چهارمحال و بختیاری به مسابقات کشوری خبر داد و گفت: در رشته‌هایی چون اسب سواری، هفت سنگ، یک قل دو قل، خروس جنگی، الخته، الک دولک و داژبال به مسابقات کشوری راه یافته‌اند.

اسدی تصریح کرد: در بازی محلی هفت سنگ دو تیم چهار نفره در دو تایم ۱۰ دقیقه با سنگ‌هایی در ابعاد هفت در هفت به مسابقه پرداخته و زننده سنگ ۲ امتیاز و چیننده سنگ ۳ امتیاز دریافت می‌کند.

وی با اشاره به راهیابی بازی محلی هفت سنگ به لیگ کشور، افزود: سال گذشته هفت سنگ در لیگ برتر کشور در دور رفت رتبه اول و در دور برگشت رتبه دوم و هفت سنگ بانوان در مسابقات کشوری در گیلان مقام دوم را کسب کردند.

رئیس هیئت ورزشی روستایی در پایان با اشاره به مشکلات عدیده در حیطه ورزش بومی و محلی در استان ، گفت: با توجه به اشاعه فرهنگ ورزش‌های بومی محلی توسط این ورزش‌ها، کمبود اعتبارات در این زمینه و نبود خانه‌های ورزشی به خصوص برای بانوان و کمبود اقلام ورزشی در این زمینه از مشکلات مهم ورزش بومی و محلی محسوب می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت استان چهارمحال و بختیاری، تاریخ ، کد مطلب:: www.ch-b.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
1
0
کار ارزشمندیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین