پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
استان خراسان شمالی با حدود 800 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده آسیایی شمال مشهد قرار گرفته است و سالانه بیش از 12 میلیون مسافر و زائر در مسیر غرب به شرق از استان خراسان شمالی تردد می نمایند.

شعارسال: استان خراسان شمالی با حدود 800 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده آسیایی شمال مشهد قرار گرفته است و سالانه بیش از 12 میلیون مسافر و زائر در مسیر غرب به شرق از استان خراسان شمالی تردد می نمایند.

لذا بر اساس آمار اعلام شده میزان ماندگاری مسافرین در استان کمتر از 4 ساعت است و از طرفی قرارگرفتن پارک های بزرگ باباامان و بش قارداش در خارج از محدوه شهر بجنورد با عث عدم توسعه اقتصادی استان شده است و تا کنون نتوانسته ایم از این مزیت بهره لازم را ببریم .

اگر چه در حدود 8 سال پیش با تلاش مسئولین استان و نمایندگان قبلی طرح احیای جاده ابریشم (قوچان بام اسفراین سنخواست میامی شاهرود)با دلایل و توجیه های اقتصادی در ردیف بودجه ملی قرار گرفت اما به دلیل عدم پیگیری مسئولین اجرای آن تاکنون به تعویق افتاده است و به صورت لاک پشتی پیش می رود.

احداث این محور بنا به دلایل ذیل بسیار مهم و اساسی تلقی می شود:

1- حوزه گردشگری :

قرار داشتن بسیاری از آثار تاریخی استان در مسیر جاده ابریشم از شاهرود به اسفراین بام و قوچان به ترتیب آثار تاریخی و طرح های صنعتی ذیل را مشاهده می کنیم

قلعه جلال الدین جاجرم مجتمع آلومینای جاجرم - منطقه حفاظت شده سالوک محوطه تاریخی توی مجتمع صنعتی اسفراین شهر تاریخی بلقیس روستای گردشگری روئین قلعه تاریخی دولت آباد-منطقه حفاظت شده ساریگل امامزاده بابا قدرت بام و ...

در واقع احداث این محور تمامی مناطق تاریخی استان را تحت پوشش قرار می دهد و این امر سبب حضور مسافرین در شهرهای مسیر و افزایش زمان ماندگاری و در نتیجه توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

2- عدم مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها :

احداث این محور باعث ایجاد اشتغال برای جوانان میشود به طوری که تردد مسافرین از این مسیر لزوم ایجاد مراکز رفاهی خدماتی مراکز گردشگری - .... را می طلبد.

3- کاهش حجم بار ترافیکی : احداث این محور باعث کاهش بار ترافیکی مسیر شمال بجنورد و تهران سبزوار مشهد می شود و درنتیجه کاهش تصادفات و هزینه ها را در پی دارد.

4- کوتاه شدن مسیر اسفراین تهران حدود 3 ساعت و اسفراین مشهد 2 ساعت که یکی از مهمترین دلایل احداث این محور است.

نکته حائز اهمیت ان است که در حالی که مسئولین و نمایندگان محترم می بایست با دید فرا منطقه ای پروژه های ملی را در دستور کار قرار دهند قبل از اجرا و اتمام این پروژه های از پیش تعریف شده اقدام به ارائه طرح های جدید و توجیه ناپذیر می نمایند.

4 بانده شدن محور اسفراین بجنورد صرفا به دلیل کاهش تصادفات امری غیر منطقی می باشد و از طرفی احداث آن در گردنه های پلمیس و اسدلی سالها به طول خواهد انجامید.

از طرفی در طی سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی بزرگراه(سبزوار- سلطان آباد - قوچان )که منطقه صفی آباد را تحت پوشش قرار میدهد و همچنین اجرای آزادراه حرم تا حرم (قم -سبزوار- مشهد)بودیم که در واقع با احداث این محورها شهرستان اسفراین بار دیگر در بن بست ارتباطی قرار می گیرد .( دید فرا منطقه ای)

در حالی که احداث مسیرهای بجنورد- اسفراین -سبزوار و قوچان اسفراین شاهرود (میامی) به گونه ای طراحی و پیش بینی شده بود که شهر اسفراین و روستاهای ایرج ، فریمان، برج مرکز ثقل این محورها می شد( به نقشه توجه کنید ) و توسعه اقتصادی و روند پیشرفت این مناطق را تسریع می بخشید .

سوال :

چرا رسانه های استان اجرای طرح های از پیش تعریف شده را هیچ گاه پیگیری ننموده و از طرفی طرح های جدید را که اجرای آنها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی صرفا جنبه تبلیغاتی دارد را سر خط خبر های خود قرار می دهند؟؟؟؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبلاگ رویین نیوز، www.rooieen.blogfa.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین