پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کارشناس ناظر سازمان نقشه برداری کشور گفت: نقشه برداری از توپو گرافی استان به روز نیست و مربوط به چند سال گذشته است.

شعار سال: اسماعیل فکور روز چهارشنبه در همایش ساماندهی آمار های ثبتی استان خراسان شمالی با بیان اینکه تولید اطلاعات مکانی از وظایف ذاتی این سازمان است افزود: باید در این زمینه جدی عمل کنیم تا داده هایی به روز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی چهار ایستگاه دائمی برای سنجش وضعیت گسل ها، فرونشست ها، رانش و سایر موارد وجود دارد افزود: به دلیل حساسیت چند گسل فعالی که در این استان داریم 6 مورد ایستگاه دائمی دیگر نیز باید ساخته شود که هم اکنون اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه قبل از ساخت شهرک، کارخانه و انتقال زیر ساخت ها باید در خصوص منطقه اطلاعات توپوگرافی کافی و لازم داشته باشیم افزود: باید بودجه و ثروت کشور را در جایی ایجاد کنیم که تا در آینده دچار خسارت مالی و جانی نشویم.
فکور اظهار کرد: بعضا داده های فراوانی نیز در بخش های مختلف وجود دارد اما مدیریت داده ها ضعیف است که در این خصوص باید چاره اندیشی شود و باید با مدیریت صحیح بر داده ها از موازی کاری در این حوزه نیز خودداری شود.

وی بر نقشه برداری، گرفتن اطلاعات و آمار دقیق در خصوص وضعیت استان تاکید کرد و گفت: باید با نقشه برداری از توپوگرافی منطقه اطلاعات گویا شوند و اگر قرار است در منطقه ای که زلزله ای به وقوع پیوسته است امداد رسانی شود، افراد با داشتن اطلاعات بتوانند به سرعت به حادثه دیده ها کمک کنند.
کارشناس ناظر سازمان نقشه برداری کشور گفت: بعضا اطلاعات انبوه وجود دارد، اما تمرکز و تصمیم گیری به موقع نیاز است که این امر در صورتی اتفاق می افتاد که اطلاعات، آمار و داده ها همه با هم لینک و سرجمع شده باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 03 خرداد 1396، کد مطلب:82543633 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
مگر خراسان شمالی بعنوان پایلوت کاداستر کشوری انتخاب نشد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین