پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۰۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
برای وضعیت بازارها تا پایان سال سناریوهای مختلفی وجود دارد اما وجه مشترک تمام این سناریوها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند.

شعار سال: پویا ناظران، کارشناس اقتصادی در تحلیلی از وضعیت بازار‌ها ابتدا به چهار عامل بزرگترین جهش تاریخ بورس در امسال اشاره می‌کند و می‌گوید: این چهار عامل عبارتند از نرخ بهره واقعی که به شدت منفی شده بود، حمایت دولت که کژمنشی به وجود آورده بود، دامنه نوسان که رفتار گله‌ای ایجاد کرده بود و احتکار سهام توسط دولت که کمبود سهم ایجاد کرده بود.
او سپس به چرایی منفی شدن شاخص بورس در دو ماه اخیر اشاره می‌کند که از جمله عوامل آن، عملی نشدن تعهدات و وعده‌های دولت بود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تحلیل خود که به شکل پادکست در کانال تگرامی خود منتشر کرده به پنج سناریو محتمل از آینده بازار‌ها در شش ماه آینده اشاره می‌کند و سپس می‌گوید: وجه مشترک تمام این سناریو‌ها این است که در شش ماه آینده بورس از دلار جلو می‌زند. هم‌اکنون شاید بهتر باشد در سبد سرمایه‌گذاری خود، یک مقدار از سهم ارز و دو مقدار از سهم طلا را سبک کنیم و سه مقدار را به سبد بورس اضافه کنیم.

او همچنین درباره طلا پیش‌بینی می‌کند: احتمالا شش ماه دیگر قیمت جهانی طلا حدود پنج تا ۱۰ درصد کمتر از قیمت کنونی باشد.

ناظران در پایان این پادکست صوتی تاکید می‌کند: دو اصل سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. یکی متنوع نگه داشتن سبد سرمایه‌گذاری و اصل دیگر طولانی نگه داشتن افق سرمایه‌گذاری است.

تعداد بازدید : 7

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری افق ، تاریخ انتشار 25      مهر    99، کد خبر:   334406، www.ofoghonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
نظر من اینه که مردم به هیچ عنوان نمیتونن به بورس اکتفا کنن و اصلا اعتمادی هم بین مردم و بروس وجود نداره
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
بازار سرمایه باید حمایت بشه تا دلال بازی در بازار ارز و طلا کم بشه و سرمایه های مردم به مسیر درست خودش بره
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
یعنی کارشناس هم ارز انبار کرده هم سکه که میگوید از سبد انها کم کنید به بورس ببرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین