پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۵۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حقیقی‌ها در بازار جسورانه عمل می‌کنند عملکرد چند وقت اخیر حقوقی‌ها را باعث سرخوردگی حقیقی‌ها دانست.
شعار سال: حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اشخاص حقیقی مهم‌ترین بازیگران بازار هستند، گفت: حقیقی‌ها موثرترین افراد در بازار سرمایه هستند. این در حالی است که حقوقی‌ها با وجود اینکه سرمایه‌شان در بازار بیشتر است حقیقی‌ها بازیگران تاثیرگذارتری هستند.

وی افزود: با نگاهی تاریخی به بازار سرمایه عمدتا این حقیقی‌ها هستند که در بازار جهت‌دهی مثبت در بازار ایجاد می‌کردند. حقوقی‌ها در بازار جسور نبودند و مانع ازرشد بازار در مواقع نامناسب می‌شدند.

میرمعینی با اشاره به بعضی نقش‌آفرینی‌های حقوقی‌ها در بازار، اظهار کرد: بعضی از این معامله کننده‌هایی که به نمایندگی از حقوقی معامله می‌کنند، صرفا مبتنی بر علایق شخصی و منافع سازمان‌شان فعالیت می‌کنند. حتی بعضی مواقع با فروش سهم متضرر شدند و بعدتر با قیمت بالاتر سهم را خریدند.

وی افزود: در اریابی عملکرد پرتفوگردان و تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری نظارتی نبوده است و حقوقی‌ها هرجور خواستند عمل کردند. البته منظورم از نظارت آن نوع نظارت که از سوی سازمان بورس اوراق بهادار اعمال شود، نیست. بلکه نظارت از سوی هیات مدیره، مجمع شرکت و حسابرس‌هاست.

میرمعینی تاکید کرد: در این چند روز اخیر رفتار اشخاص حقوقی در بازار جای سوال دارد، اینکه نگاه‌شان کوتاه مدت است و استراتژی ندارند. رفتار حقوقی‌ها باعث سرخوردگی حقیقی‌ها شده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در آینده بلند مدت (۵ ساله) سبدگردان‌ها بازیگر اصلی بازار سرمایه می‌َشوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار: 22 مهر1399، کد خبر: 418830،  www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
يعني هرچي اين سري از شكست بورس كشيديم سر همين حقوقي ها بوده مكه بورس رو باكله پايين اوردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین