پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۳۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
استاندار اردبیل گفت: در پی پیگیری برای واگذاری زمین به عشایر صدور سند واگذاری اراضی به عشایر بعد از مصوبه هیات دولت انجام می‌شود.
شعار سال: اکبر بهنام‌جو در دیدار روسای طوایف و ریش سفیدان عشایر مغان که در بخشداری اسلام آباد برگزارشد، اظهار کرد: دغدغه اصلی عشایر رسیدن به حقوق عرفی خود بیش از ۴۰ سال انتظار بود که خوشبختانه با پیگیری‌های شبانه روزی و با تصویب هیات دولت محقق شد.
وی با بیان اینکه این قول به دلیل شیوع کرونا چند ماه به تعویق افتاد، عنوان کرد: اراضی واگذاری به عشایر محدوده کشت و صنعت باید از زمین‌های کشت و صنعت تفکیک شود و در اختیار این طیف غیور قرار گیرد.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه نقشه تفکیک اراضی طی جلسات متعدد مشخص شده است، گفت: این اراضی حق بلاشک عشایر بوده که سالیان سال مورد گلایه قرار گرفته بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با پیگیری‌های انجام شده محقق خواهد شد و قبل از پایان دولت دوازدهم برای همه واجدین شرایط مستقر در منطقه سند مالکیت صادر می‌شود.
وی ضمن تقدیر از راهنمایی‌های نماینده، ولی فقیه در استان و همکاری نمایندگان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم آرامش، امید و آسایش را برای خانواده‌های عشایر ایجاد کنیم و هیچ مشکلی برای تفکیک اراضی عشایر وجود ندارد.
اکبر بهنام جو ادامه داد: باطل شدن واگذاری کشت و صنعت هیچ تاثیری در تفیک زمین‌های عشایر و حق آن‌ها ندارد چرا که مصوبه دولت برای حق عرفی آن‌ها این است که از زمین‌های کشت و صنعت کسر و به اسکان، اراضی کشت و دامپروری عشایر اضافه شود.
استاندار اردبیل نحوه واگذاری را بسیار ساده بر شمرد و گفت: خوشبختانه زمین تخصیص داده شده به عشایر بین سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تقسیم شده و این دستگاه‌ها با شناسایی افراد واجد شرایط زمین‌های مشخص شده را طبق نقشه در اختیار عشایر قرار می‌دهند.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه رضایت خداوند و رضایت مسئولان، رضایت عشایر است، افزود: همه ما در راستای ایجاد آرامش و رضایت عشایر زحمتکش تلاش می‌کنیم و بطور قطع این تقسیم‌بندی اراضی بین عشایر به نفع این طیف از اهالی خواهد بود.
گفتنی است، در این دیدار چهار تن از روسای طوایف و معتمدان روستا‌های محدوده کشت و صنعت مغان پیشنهاد و مشکلات خود را مطرح کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۲۷۸۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
0
0
این جلساتی گه باید برای عشایر گذاشته میشه یکی از اهم واجباته! چرا به این اگاه سازی ها اهمیت داده نمیشه؟ مملکت ما امروز از عدم آگاهی در سطح مردم داره رنج می بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین