پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
رئیس سازمان استاندارد درباره استاندارد کالا‌های تولید داخل گفت: با هماهنگی خود تولیدکننده‌ها و همکاری سایر نهاد‌ها همچون دانشگاه‌ها، استاندارد‌های لازم را تدوین می‌کنیم.

شعارسال: نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه استاندارد تصریح کرد: طی ۶ سال اخیر به سطح بالایی از استاندارد در کشور رسیده‌ایم و رتبه ایران در سازمان جهانی استاندارد از ۳۱ به ۲۱ رسیده است. این شاخص با عواملی همچون تعداد استانداردهای ملی و فعالیت های بین المللی هر کشور  سنجیده می شود.

او ادامه داد: ما برای تولیدکنندگان، بسته های حمایتی در حوزه  تولید، واردات مواد اولیه و صادرات داریم. در بخش واردات ،واحد تولیدی که مجبور است واردات مواد اولیه داشته باشد با تعهد خود تولیدکننده، نمی‌گذاریم کالا در گمرک ماندگاری داشته باشد.

پیروزبخت افزود: همچنین اقداماتی در حوزه تسهیل صادرات برای تولیدکنندگان انجام داده ایم.

رئیس سازمان استاندارد درباره استاندارد کالاهای تولید داخل گفت: با هماهنگی خود تولیدکننده ها  و همکاری سایر نهادها همچون دانشگاه ها ، استانداردهای لازم را تدوین می کنیم .

او بیان کرد: از جمله استانداردهای جدیدی که تدوین شده مربوط به کالاهای دانش بنیان است که در این بخش برای اطمینان واحدهای بزرگ اعلام کردیم با هماهنگی و تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به واحد های دانش بنیان گواهی انطباق بدهیم.

پیروزبخت همچنین از صدور گواهی انطباق برای مشاغل روستایی و خانگی خبر داد و گفت: آیین نامه‌ای در این خصوص با همکاری وزارت کار و وزارت جهاد کشاورزی آماده شده که هفته آینده  به تصویب می رسد .

رئیس سازمان استاندارد در خصوص کم فروشی محصولات بسته بندی شده گفت: استاندارد حداقل ویژگی قابل قبول برای کالا و خدمات است. کیفیت در سطح بالاتری از استاندارد قرار دارد. اگر در استاندارد کالایی به میزان وزن و حجم اشاره شده باشد، ما در حوزه کم فروشی ورود پیدا می کنیم اما اگر اشاره نشده باشد ما وارد نمی‌شویم، اما بررسی‌ها را به سایر سازمان‌های مرتبط مثل تعزیرات و سازمان حمایت منتقل می‌کنیم.

او افزود: زیر علامت استاندارد کالاها، کد ده رقمی درج شده است اگر افراد شکایتی در خصوص کیفیت کالا دارند می توانند این کد را به سامانه ۱۰۰۱۵۱۷  ارسال کنند و ما آن را پیگیری گرده و در صورت بروز تخلف اقدام لازم را انجام می دهیم.

پیروزبخت تصریح کرد: در سال از ۳۳۰هزار واحد صنفی بازرسی می‌کنیم. تنها هزار قلم کالا مشمول استاندارد اجباری هستند برخی کالاها استاندارد تشویقی دارند. تعدادی هم استاندارد ندارند و یکی از موارد  فاقد استاندارد، برخی مواد ضد عفونی و برخی انواع ماسک است که ما با همکاری با وزارت بهداشت در حال تدوین استاندارد ماسک هستیم تا آن را به دنیا عرضه کنیم.

رئیس سازمان استاندارد در خصوص کیفیت نازل های سوخت گفت: از سال گذشته که این موضوع مطرح شد ما وارد عمل شدیم ، ۱۱۰ هزار نازل را در جایگاه های سوخت سراسر کشور آزمایش کردیم از این میزان کمتر از ۲ درصد ایراد داشتند که مشکلات این نازل ها مربوط به کم فروشی ، تعداد کمی زیادفروشی  و برخی ایرادات فنی بود. ما با هماهنگی وزارت نفت جایگاه های متخلف و مشکل دار را پلمب کردیم.

پیروزبخت در خصوص استاندارد یورو ۵ خودروها تصریح کرد: موضوع کیفیت خودروها در حوزه آلاینده ها به سازمان استاندارد مربوط نمی شود و مسئول آن سازمان حفاظت از محیط زیست است.

او درباره مابقی استانداردهای خودرو گفت: به هیچ وجه سازمان استاندارد درباره استانداردهای مربوط به کیفیت خودرو، تحت فشار نیست. تاکنون دو خودروی فاقد استانداردهای لازم از رده خارج شده‌اند و در خصوص چند خودروی دیگر هم اگر در مدت زمان تعیین شده، استانداردهای لازم اجرا نشود، از خط تولید خارج می شوند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 25 مهر1399، کدخبر: -، tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
بعضیی از این چهارچوب ها ظواهر خوبی دارند اما در عمل فقط دست و پا گیر هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
هرچی بتونیم بیشتر این فضا رو قانونی کنیم بهتر میتونیم بر اون مدیریت کنیم و کارهارو درست تر پیش ببریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین