پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۷۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برخی نظامیان در مسائل غیرنظامی موفق بوده اند، گفت: نمی توان حکم کلی داد که مردم در انتخابات ریاست جمهوری از نظامیان استقبال می کنند یا اقبالی به آنها ندارند.
شعار سال: حسن غفوری فرد درباره احتمال موفقیت نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰ و استقبال مردم از آن‌ها، اظهار کرد: در ابتدا باید اشاره کرد که میان نظامیان ایران و سایر کشورها تفاوت زیادی وجود دارد. نظامیان ما ارتباط خیلی نزدیکی با مردم دارند. من در زمان جنگ ویتنام در آمریکا بوده و از نزدیک شاهد بودم که نظامیان این کشور که در ویتنام می‌جنگیدند، چقدر منفور مردم این کشور بودند اما نظامیان ما مورد علاقه مردم هستند و مردم آن‌ها را از خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خیلی خط شفافی بین نظامیان و غیرنظامیان در کشورمان رسم کرد، اظهار کرد: نظامیان ما در مسائلی مثل حوادث طبیعی به کمک مردم می‌آیند یا در سایر مسائل اجتماعی کمک حال جامعه هستند. آیا بسیجیان را باید از نظامیان دانست یا مردم؟

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: نمی‌توان یک حکم کلی داد که یک فرد نظامی به درد ریاست جمهوری می‌خورد یا نه و به صورت مطلق نمی‌توان گفت فرد نظامی در عرصه‌های غیرنظامی موفق است یا خیر زیرا برخی از این نظامی‌ها در سایر عرصه‌های غیر نظامی موفق بوده و کارنامه خوبی داشته‌اند مثل قالیباف که در شهرداری تهران عملکرد موفقی داشت. من معتقدم نباید در این زمینه حکم کلی داد بلکه سابقه و کارنامه هر فرد را به صورت جداگانه بررسی کرد تا متوجه شویم که آن فرد توانایی اداره کشور را دارد یا خیر.

غفوری‌فرد در ادامه با اشاره به حضور نظامیان در انتخابات دوره‌های گذشته ریاست جمهوری گفت: در ادوار گذشته از نظامیان استقبال خیلی خوبی نشده است و افرادی مثل محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی شمخانی رأی نیاورند البته قالیباف در دوره گذشته رأی بالایی داشت ولی برای وحدت اصولگرایان به نفع رئیسی انصراف داد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از نظامیانی که در دوره جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، اکنون چهره غیرنظامی دارند مثل قالیباف و محسن رضایی، رستم قاسمی و عده دیگری هم هستند که در بخش غیرنظامی موفق بودند.

وی درباره مطرح شدن اسم سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای انتخابات ۱۴۰۰، گفت: او فرد کمتر شناخته‌شده‌ای است اما در عرصه غیرنظامی کارهای زیادی کرده است. سعید محمد بین خواص معروف است و همه آنها از توانایی او تعریف می‌کنند اما در بین مردم شناخته شده نیست. یکی از مشکلات ساختاری انتخابات ما هم این است که افراد بعد از تأیید صلاحیت می‌توانند تبلیغات کنند اما برای معرفی خود فرصت کمی دارند و افرادی که کمتر شناخته شده هستند در این زمینه فرصت خیلی کمتری دارند.

غفوری‌فرد در پایان گفت: در مجموع من معتقدم که نمی‌توان یک حکم کلی درباره این مسئله داد که آیا نظامیان توانایی اداره کشور را دارند یا خیر. من معتقدم باید توانایی‌ها و سوابق این افراد به صورت جداگانه بررسی و نتیجه‌گیری شود که آیا آن‌ها می‌توانند کشور را اداره کنند یا خیر.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 27 مهر1399، کد خبر: 1444582،  www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
اين كارها بيشتر مردم رو به سمت انتخابات غير عقلي و هيجاني سوق ميده و عاقبت خوبي نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
بايد هرچي سريع تر بتونيم تكليف مردم رو در انتخابات پيش رو معلوم كنيم و جهت دهي هامون رو تنظيم كنيم وگرنه مردم سردرگم ميشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
1
به نظرم بد نيست كه چهار سال از مملكت رو به اين عزيزان بسپاريم تا شايد اوضاع مملكت بهتر از ايني كه هست بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین