پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
معاون اول رئیس جمهوری، با اشاره به چالش های صندوق های بازنشستگی در کشور، گفت: ورودی و خروجی صندوق ها نامتعادل است.

شعار سال: اسحاق جهانگیری در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ملت ما با اتکاء به قدرت لایزال الهی از کیان اسلام و مرزهای کشور دفاع کردند و این سرفرازی در پاره ای به نام مردم ایران ثبت شد.

وی ادامه داد: خانواده مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد جامعه است که نقش مهمی در توسعه و تقویت منابع انسانی دارد در ایران با آموزه های دینی و ملی کانون خانواده از معتبرترین کانون ها است و تاکنون مستحکم مانده است.

جهانگیری با اشاره به برخی آسیب ها در حوزه خانواده اضافه کرد: علی رغم اینکه ابزارهای جدید ارتباطی به دنبال ایجاد مشکلاتی است، اما نهاد خانواده در ایران مستحکم است. برخی آسیب ها که گفته می شود افزایش یافته است همانند طلا یا زندگی به تنهایی همه را نگران می کند البته در مقایسه با استحکام خانواده جدی نیستند، اما باید آسیب ها را به حداقل برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بازنشستگان دوران جوانی خود را در خدمت کشور قرار دادند و امروز با گنجینه ای از تجربیات به دوران بازنشستگی رسیده اند. پیشرفت، استحکام و توسعه کشور به این معنی است که انسان هایی فداکار در دوران مسئولیت خود اقدامات خوبی انجام دادند و امروز امور را به نسل های بعدی سپردند.

وی با اشاره به گستردگی دولت تاکید کرد: نقش دولت در امور اقتصادی، نقشی سنگین است و در همه ابعاد حضور دارد. هر چه گفته شد دولت باید کوچک و چابک شود، اما همچنان بزرگ است.

جهانگیری با بیان اینکه تحریم و فشارهای اقتصادی مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورد، تصریح کرد: در پایان سال گذشته تصور داشتیم که برجام اجرایی و فروش نفت بیشتر می شود و سال ۹۵، سال خوبی خواهیم داشت با همین تصور بودجه را تصویب کردیم و با خیال فروش ۲.۵ میلیون بشکه بودجه مصوب شد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هنر دولت این بود که به سرعت سقف تولید نفت را بالا ببرد و مشتری برای نفت پیدا کند و با محاسباتی که روی قیمت نفت انجام شد، پیش بینی می کردیم ۲۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد داریم و مجلس هم ۳۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد، اما وقتی بودجه در اختیار دولت قرار گرفت، در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که حداکثر درآمد ما از منابع نفت و مالیات، به ۲۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد و امروز با صادرات ۲ میلیون بشکه نفت و رشد درآمد مالیاتی، میزان درآمدهای دولت از هزینه های جاری خیلی بالاتر نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم از محل بودجه دولت به عمران و توسعه کشور برسیم خیلی نقطه روشنی وجود ندارد. هر چه درآمد کسب می‌کنیم صرف هزینه های جاری در آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و مسائل دفاعی می شود.

جهانگیری افزود: ۱۱.۵ میلیون تن گندم با کیلویی ۱۳۰۰ تومان وارد کردیم اما به نانوا ۶۵۰ تومان می فروشیم و مابقی از بودجه دولت است که ۹ هزار میلیارد تومان می شود

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مصارف اصلی بودجه کشور خاطرنشان کرد: برای مردم هیچ موضوعی به اندازه سلامت اهمیت ندارد و مردم نباید دغدغه سلامت داشته باشند.

وی همچنین به چالش های صندوق های بازنشستگی اشاره کرد و ادامه داد: صندوق های بازنشستگی از دیگر مصارف بودجه دولت است. ورودی و خروجی صندوق ها نامتعادل است بطوریکه صددرصد پرداختی بازنشستگان نیروهای مسلح و ۷۵ درصد پرداختی بازنشستگان صندوق کشوری از محل دولت است.

جهانگیری افزود: امسال با وجود تنگناهای بودجه، افزایش حقوق شاغلین ۱۲ درصد و برای بازنشستگان ۲۰ درصد بود. همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری در حال اصلاح است و مصمم هستیم لایحه دائمی قانون خدمات کشوری به مجلس ارسال شود که یکی از سرفصل ها متعلق به بازنشستگان است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امیدواریم بتوانیم طی یک دوره زمانی دریافتی بازنشستگان به درصد قابل توجهی از دریافتی حقوق‌بگیران نزدیک شود که بار مالی این موضوع باید مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادی از وزارت رفاه در دولت در دست بررسی است تا در استانداری ها و فرمانداری ها، روسای کانون های بازنشستگی حضور داشته باشند و بتوانیم در کنار خانه های امید ارتباط تشکیلاتی منظم تری با بازنشستگان داشته باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سرفصل صندوق ها جزو موضوعات محوری است و امیدواریم در قانون برنامه ششم به خوبی به آن پرداخته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 مهر95 ، کد مطلب: 3780391: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین