پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۱۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت صمت را بارزترین مصداق همکاری مجلس یازدهم با دولت دانست.
شعار سال: «محمود عباس‌زاده مشکینی»، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس، در توضیح مصادیق همکاری مجلس یازدهم با دولت گفت: بارزترین مصداق همکاری مجلس با دولت رأی به دومین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت بوده است، در حقیقت مجلس به دور از ملاحظات جناحی بالاترین رأی را به وزیر پیشنهادی وزرات صمت داد به این ترتیب که او، ۱۷۵ رأی اعتماد از مجلس گرفت.

وزیر پیشنهادی صمت یکی از بارزترین مصادیق همکاری دولت با مجلس است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دادن رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی صمت یکی از بارزترین مصادیق همکاری دولت با مجلس است، افزود: همه مصوباتی که تاکنون مجلس تصویب کرده در توان اجرایی دولت است، به عبارت دیگر مجلس موردی خارج از توان دولت را به آن تحمیل نکرده است. همچنین تحقیق و تفحص‌هایی که ارائه شده همگی به جا و جا‌هایی بوده که مردم سوال دارند. تذکرات هم قالباً به جا بوده است البته نمی‌گویم برخی تذکراتِ بی‌موردی نبودند، بوده، اما کمتر بوده است. عمده‌ترین مطالبات مجلس، مطالبات واقعی مردم بوده است و واقعا این همکاری را عملا در بین نمایندگان مشاهده و احساس می‌کنم.

عباس‌زاده مشکینی در توضیح مصوبات مجلس تصریح کرد: مالیات بر خانه‌های خالی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر به وسیله کوپن‌های الکترونیکی نمونه‌هایی از این مصوبات هستند، همه این طرح‌ها که تصویب می‌شوند در چارچوب اختیارات و توان مالی دولت هستند. همچنین بحث قیمت‌گذاری گندم به نفع مردم است، ما گندم را با یک قیمتی از خارج وارد می‌کنیم، اما به همان قیمت از تولیده کننده داخلی نمی‌خریم و یا اگر می‎‌خریم، پول آن را به موقع پرداخت نمی‌کنیم.

نماینده مردم مشکین شهر ادامه داد: ممکن است شورای نگهبان از مصوبات مصوبات مجلس ایراد بگیرد و برگرداند و مجددا اصلاح شوند، اما نفس پیشنهادات و مصوباتی که مجلس داشته، قالباً در چارچوب اختیارات و امکانات دولت، به نفع کشور و خواست مردم است. بنده تاکنون در این مجلس موردی که بوی منافع شخصی، باندی و گروهی بدهد، را ندیدم.
 
مجلس یازدهم یک مجلس خوب است

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد قوه مقننه اظهار کرد: مجلس یازدهم یک مجلس خوب است، در این مجلس همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یک ضلع از نیرو‌های خوب دارای تجربه در قانون‌گذاری حضور دارند که سرمایه‌های مجلس هستند، ضلع دیگر نیرو‌هایی هستند که در دولت سابقه استانداری، وزارت دارند و بیش از ۲۰ نفر سابقه مدیریت کلان در دولت‌های گذشته دارند، که وجود این قبیل افراد در مجلس باعث شده مجلس به سمت تصویب قوانینی که غیر واقع‌بینانه باشد و مطابق با توان دولت نباشد، نرود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: همچنین مجلس یک ضلع خوب از نیرو‌های جوان و دانشگاهی دارد که همیشه به مجلس انگیزه می‌دهند و نشاط مجلس را افزایش می‌دهند و به نوعی پیشران مجلس هستند. در مجموع این سه ضلع باعث شده است که مجلس یازدهم مجلس کارآمدی باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۵آبان ۱۳۹۹، کد خبر ۱۰۷۷۸۲۱، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
راي اعتماد به وزير صمت نميتونه اين اميد رو در ما ايجاد كنه وزارت صنعت معدن حالش بهتر ميشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
بله مجلس با دولت همکاری هم داشته فقط نباید طرح استیضاح
رییس جمهور از طرف مجلس را بزرگ نمایی کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین