پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
اقدام شتابزده برخی مقام های عرب به ویژه در حوزه خلیج فارس در تسلیت گفتن و سوگواری برای مرگ «شیمون پرز» جنایتکار جنگی صهیونیست و حضور در تشییع جنازه او، پرونده سیاه نماد تروریسم سازمان یافته صهیونیستی را پاک نمی کند.

شعار سال:

شخصیت های فلسطینی افزودند: اقدامات مقام های عرب تنها انزجار و ناراحتی ملت های عرب به ویژه فلسطین را برعهده داشته زیرا هرگز نمی توانند پرونده سیاه و ننگین پرز در کشتار ملت مظلوم فلسطین، جنایت های ددمنشانه و سیاست های او در اشغال سرزمین فلسطین را فراموش کنند.
پرز (93 ساله) رئیس سابق رژیم صهیونیستی صبح چهارشنبه گذشته مرد.
«داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: پرز که نماد تروریسم صهیونیستی بوده است و خواهد ماند، مقصر اصلی آوارگی هزاران فلسطینی بیگناه از شهر و دیار خود است.
شهاب افزود: دست و پا زدن های این روزها برای صلح دوست جلوه دادن پرز راه به جایی نخواهد برد و این گونه اقدامات نمی تواند دست های غرقه به خون او را بشوید و جنایت های فجیع اوعلیه ملت های عربی به ویژه مردم فلسطین در چند دهه گذشته را از پرونده سیاهش پاک کند.
«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هم مرگ پرز را پایان یک مرحله از تاریخ رژیم غاصب صهیونیست و آغاز مرحله جدید آن دانست.
ابوزهری گفت: پرز آخرین فرد از نسل بنیانگذار رژیم جعلی صهیونیستی به شمار می آمد و با مرگ او یک دوره به پایان می رسد و دوره جدیدی شروع می شود که رژیم صهیونیستی در آن رو به ضعف و عقب نشینی می رود.
وی تاکید کرد که با مرگ این جنایتکار که دستش به خون مردم بیگانه آغشته بود، مردم فلسطین احساس خوشحالی کردند.
«علاء ابوعامر» اندیشمند فلسطینی نیز تاکید کرد: مرگ پرز معروف به روباه، یک بار دیگر رویکردش در برخورد با پرونده ها را در اذهان زنده می کند، به ویژه سخن صریح وی که گفته بود هرگز اجازه برپایی کشور فلسطین را حتی به مدت شش ماه نخواهد داد.
ابوعامر خاطرنشان کرد: این جنایتکار گفته بود، عقب نشینی اسرائیل به مرزهای 1967 در کار نیست و یا اینکه سازش و مذاکرات را به یک بازی تبدیل خواهد کرد تا فلسطینی ها از طریق آن به هیچ چیزی دست پیدا نکنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه با همه اینها عده ای دل به مذاکرات سازش خوش کرده اند و هنوز فکر می کنند از طریق مذاکره می شود به صلح دست پیدا کرد، تا جایی که ما واحد مذاکره دائمی تاسیس کردیم و مسئولیت مذاکره با رژیم صهیونیستی را برعهده دارد!
این اندیشمند فلسطینی تاکید کرد که مرگ پرز هیچ ضرری برای فلسطینی ها نخواهد داشت، ما به هیچ وجه عزادار او نیستیم و با ایستادگی و مقاومت به مبارزه خود برای باز پس گرفتن فلسطین از هر راه ممکن ادامه می دهیم.
« یوسف الشرقاوی» ژنرال بازنشسته و کارشناس راهبردی فلسطین نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ببینید رسانه های منافق طرفدار رژیم صهیونیستی در تشییع جنازه پرز آیا حرفی از کشتار قانا خواهند زد؟ به کسانی نگاه کنید که پرز بارها بر سرشان لگد زد ببینید چطور از خوبی ها و گذشت و تلاش همیشگی او برای تحقق صلح! داد سخن به میان می آورند!
وی گفت: من درباره رهبران جهان صحبت نمی کنم بلکه از سران کشورها و ملت هایی سخن می گویم که این جنایتکار دروغگوی فریبکار انواع و اقسام ظلم ها را در حقشان روا داشت.
الشرقاوی تاکید کرد: دسته گل هایی که روی قبر پرز نهاده می شود هرگز حتی یک قطره از خون زنان و کودکان فلسطینی را که از دستان او می چکد پاک نخواهد کرد.
قرار است مراسم تشییع جنازه این جنایتکار جنگی امروز در فلسطین اشغالی برگزار شود و مقام های برخی کشورها از جمله « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا ، « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگران و افرادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند بحرین در آن شرکت می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 مهر 1395، کد مطلب:    82249788   : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین