پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۵۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
این افراد که منجر به تلف شدن یک گونه جانوری شده بودند بر اساس قانون،  جریمه تلف شدن یک راس کل وحشی را که معادل ۲۵۰ میلیون ریال است به عنوان ضرر و زیان به حساب دولت پرداخت کردند و ضمن انجام مراحل بازپرسی، پرونده آنان برای ارسال به مرجع قضایی کامل شد.

شعار سال: انتشار تعقیب و گریز خودروهای آفرود و گونه جانوری کل وحشی، در برخی مناطق استان اصفهان و به دنبال آن جان باختن این گونه جانوری، سبب شد تا نگرانی ها در خصوص اینگونه جانوری و تکرار احتمالی این اتفاق تلخ خاطر بسیاری از دوست داران محیط زیست را ناراحت کند. امری که نشان دهنده فقدان بزرگ حفاظت از گونه های جانوری و عدم آموزش به گردشگران از سوی متولیان حوزه گردشگری کشور است. اتفاقی که بارها و بارها به شکل های مختلف رقم می خورد و هر روز محیط زیست کشور یک گونه با ارزش خود را به گونه ای از دست می دهد.

ایرج حشمتی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان  در این خصوص گفت: پیرو انتشار فیلم تلف شدن یک کل وحشی در اثر تعقیب آفرود سواران در منطقه کویر مرنجاب، پیگیری هایی در این خصوص انجام شد و اقدامات لازم صورت گرفت.

او افزود: در نهایت آفرود سوارانی که این تخلف را مرتکب شده بودند و منجر به تلف شدن یک گونه جانوری شده بودند پس از شناسایی، شخصا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل مراجعه کرده و ضمن پذیرش تخلف خود برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: این افراد بر اساس قانون، جریمه تلف شدن یک راس کل وحشی را که معادل 250 میلیون ریال است به عنوان ضرر و زیان به حساب دولت پرداخت کردند و ضمن انجام مراحل بازپرسی، پرونده آنان برای ارسال به مرجع قضایی کامل شد.

حشمتی افزود: این تخلف در نزدیکی منطقه حفاظت شده یخاب در استان اصفهان انجام شده است و زمینه ساز چنین تخلفاتی انجام گردشگری های غیرهمسو با محیط زیست است که فقدان آموزش در آن نقشی اساسی دارد. 

او ادامه داد: این گونه جانوری در اثر وحشت و استرس ناشی از تعقیب خودرو، جان خود را از دست داده است و با همپوشانی بین دستگاهی و فرهنگ سازی و تامین و تخصیص اعتبارات آموزشی در این زمینه می توان مانع بروز اینگونه تخلفات شد و به شکلی بهتر از گونه های جانوری کشور محافظت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: ما به مشارکت مردمی در این حوزه نیاز شدید داریم و لازم است این باور را ایجاد کنیم که محیط زیست باید رکن اساسی زندگی و حتی گردشگری ما باشد. در این واقعه توجه به این نکته مهم است که  آموزش الزامات محیط زیستی به تمامی گردشگران ضرورت دارد تا دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: -، borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
امیدوارم از این هم بیشتر بهشون فشار بیارن تا دردی که به این حیوان وارد کردن رو بالا بیارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
امیدوارم درس عبرتی باشه برای هر ازار دهنده حیوان در ایران که ماشالله زیاد هم هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
با این ها باید به عنوان نمونه و الگو بدترین رفتار ها بشه تا برای دیگران درس بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
ای کاش به قول دوستان بدترین رفتار هارو براشون بکنن و رسانه ای هم بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
این وحشی ها رو باید داد دست داعش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین