پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۷۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
آفرودبازان در کویر مرنجاب استان اصفهان، با خودروی دو دیفرانسیل شان یک کل را تا پای مرگ تعقیب کردند که نهایتا به از نفس افتادن حیوان نگون‌بخت می‌انجامد. سازمان محیط زیست کجاست؟ کم توجهی به پیگیری قضائی این داستان ، نشانه چه چیز می تواند باشد؟

شعار سال : آفرودبازان در کویر مرنجاب استان اصفهان، با خودروی دو دیفرانسیلشان یک کل (بز کوهی نر) را تا پای مرگ تعقیب کردند.

در حالی که کارشناسان و فعالان محیط زیست بارها نسبت به آسیب‌های جبران‌ناپذیر آفرودبازی به طبیعت هشدار داده‌اند همچنان شاهد جولان خودروهای دو دیفرانسیل در بکر‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش هستیم.

حضور آفرودبازارن با شخم زدن کویرها به نابودی پوشش گیاهی منجر شده و با ناامن کردن منطقه، بقای زیستمندان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. در مناطق جنگلی هم آفرودبازی به از بین رفتن گیاهانی که در بستر جنگل رشد می‌کنند منجر شده و از بین رفتن منابع غذایی حیوانات را در پی دارد. حیواناتی که در نتیجه آفرودبازی در زیستگاهشان که با تولید نور زیاد و پخش موسقی با صدای بلند همراه است دچار استرس شدید شده و رفتار‌های طبیعی خود را از دست می‌دهند.

نهایتا آفرودبازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تغییر اکوسیستم و تخریب زیستگاه‌ها شناخته می‌شود اما ظاهرا آسیب‌های آفرودبازان به طبیعت، به همینجا ختم نمی‌شود و حالا لذت بردن آفرودبازان از تعقیب وحوش را هم باید به مجموعه خسارت‌هایی که آفرودبازان به طبیعت وارد می‌کنند اضافه کرد.

در ادامه، فیلمی از تعقیب یک کل توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب استان اصفهان را مشاهده می‌کنید که نهایتا به از نفس افتادن و مرگ حیوان نگون‌بخت می‌انجامد.

تعداد بازدید : 163

یک محیط بان در توضیح ویدئوی تعقیب مرگبار یک کل (بز کوهی نر) توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب نوشت:

این عکس متعلق به ویدئوی بالاست حیوانات وحشی علیرغم قدرت و سرعت شان در صورت تعقیب مداوم از نفس افتاده و دچار خونریزی داخلی می‌شوند.

یکی از روشهای ناجوانمردانه شکار ‎آهو نیز تعقیب با موتورسیکلت می‌باشد که متأسفانه همچنان در برخی مناطق رواج دارد.

زیستگاه کَل و بزها ارتفاعات صخره‌ای است و احتمالاً با نزدیک شدن به فصل جفتگیریِ کل و بزها ، این کَل ( بزکوهی نر ) از ارتفاعات صخره ای پایین آمده بوده که در مسیر این آفرودسواران بی وجدان قرار گرفته است.

بعد از انتشار این گزارش ،توضیحات ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مورد فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعقیب یک کل توسط آفرودبازان در کویر مرنجاب را در اینجا بشنوید.

تعداد بازدید : 86

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت برترین ها ، تاریخ انتشار 7 آبان 99 ، کد خبر : 1052154، bartarinha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
یعنی تو حریمی ترین جای محیط زیست میرن و اینطوری به حیوانات اسیب میزنن چطوری باید تاوان بدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
شما فکر میکنید این اتفاق توسط محیط زیست بررسی میشه؟ من که بعید میدونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
ادم دلش کباب میشه وقتی میبینه داره اینطوری با طبیعت و محیط زیست برخورد میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
ای کاش هیچ وقت تو چهانی که دارم زندگی میکنم این تصاویر رو نمیدیدم و خبر به گوشم نمیرسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
دم شعار سال گرم که این موضوع رو تا مجازات این ادم ها پیگیری کرد و خیال دوستداران محیط زیست رو راحت کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین