پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۴۳۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
قاتلان کل وحشی کویر مرنجاب آران بیدگل، با معرفی خود به محیط زیست، تسلیم قانون شدند. حدود مجازات آن‌ها هم تقریبا معلوم است. اما چه کنیم که چنین حوادثی تکرار نشود؟ با درد قیمت گذاری ۷۰ میلیونی برای شکار قوچ اوریال توسط شکارچیان خارجی چه کنیم؟ نگاه همه جانبه گرا و یکپارچه، بینانسلی و تمدنی، اخلاقی و انسانی ما کی و چگونه مرد؟
شعار سال: فرماندار آران و بیدگل از شناسایی عاملان تعقیب و تلف شدن یک راس کل وحشی در نزدیکی کویر مرنجاب از توابع این شهرستان خبر داد.

«اسماعیل بایبوردی» روز جمعه افزود: در پی انتشار گسترده تصاویری از تعقیب یک راس کل وحشی از سوی خودرویی آف‌رود در پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل، در منطقه‌ای موسوم به چاه چرخی که در نهایت به مرگ این حیوان منجر شد، موضوع به جد برای بررسی دقیق در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: انتشار فیلم این اقدام نابخردانه موجب تشویش اذهان عمومی، مطالبه انجمن‌ها و نهادهای مختلف حامی محیط زیست برای برخورد جدی با عاملان این حادثه ناگوار شد.

فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان محیط زیست، زیستگاه کل وحشی صخره‌ها و کوهستان‌های مرتفع است اما در این فصل که زمان جفت‌گیری حیوان به شمار می‌آید، نرها ممکن است فاصله‌های زیادی حتی بین استانی را طی کنند تا به گله مورد نظر برسند که در مورد اخیر هم به ظاهر این‌گونه بوده است.

وی تصریح کرد: قرار است پس از بررسی‌های لازم و تکمیلی، پرونده عاملان این حادثه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردد.

به گزارش ایرنا، چند روز گذشته انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی از تعقیب یک کل وحشی از سوی سرنشینان خودرویی آف‌رود در منطقه کویری شمال شهرستان آران و بیدگل و تلف شدن این حیوان به جریحه‌دار شدن افکار عمومی منجر شده بود.

مرنجاب از توابع شهرستان آران و بیدگل با ۸۵۰ متر ارتفاع از سطح آب های آزاد جزو ۱۰ گزینه نخست علاقه‌مندان به زیبایی‌های چشم نواز کویری ایران است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود و از نظر دسترسی نیز گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه پایان هفته به شمار می‌آید.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آف‌رود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی بود.

درخت‌های گز، تاق و گون در کنار گونه‌هایی مانند گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب‌پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین و به گفته برخی یوزپلنگ پوشش گیاهی و جانوری پربار این منطقه کویری در شمال شهرستان آران و بیدگل را شکل می‌دهد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است. 

تعداد بازدید : 16

 
این ها در حالیست که گفته می شود ، قیمت شکار قوچ اوریال توسط شکارچیان خارجی در نیشابور (خراسان رضوی) حدود ٧٠میلیون تومان است.
 


برگرفته از منابع گوناگون، اختصاصی شده توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
ای دو صد کاش که این ها سخت گیری هاشون در زمینه محیط زیست و جریمه هاشون رو ده برابر میکرد تا شاهد همچین اتفاقاتی نبودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
چقدر مردم بی رحم شدند که دست به این کارها میزنند باید شدید ترین مجازات رو براشون در نظر گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
امیدواریم با این ها شد برخورد بشه و صورت بگیره تا بقیه حساب کار دستشون بیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
هرچی برخورد در زمینه محیط زیست سخت گیرانه تر باشه کسی هم به خودش جرات نمیده از این دت کار ها بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
امیدواریم به قول دوستان با اشد مجازات با این ها برخورد کنن و هیچ رحمی بهشون نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
ای کاش یک سری از مردم بفهمن زندگی و وجود فقط مختص خودشون نیست و به سایر حیوانات هم تعلق داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
با خداروشکر که عاملان این قضیه پیدا شدن و به سزای عملشون رسیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
جای تاسف داره که این ها با این همه وقاحت دست به شکار این حیوان عزیز میزنن و بازخواست هم نمیشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین