پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۱۰۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس استان خبر داد و گفت: ۳۰ هزار دانش‌آموز قزوینی در امر پیشگیری و مراقبت از همسالان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی عضو یاریگران زندگی هستند.
شعار سال: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس استان خبر داد و گفت: ۳۰ هزار دانش‌آموز قزوینی در امر پیشگیری و مراقبت از همسالان خود در برابر آسیب‌های اجتماعی عضو یاریگران زندگی هستند.

حجت‌الاسلام علی انصاری با اعلام این خبر افزود: در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان، طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان و حمایت فعالانه والدین و کارکنان مدارس در حال اجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه این طرح در ۵۰۱ مدرسه، یعنی ۳۰ درصد مدارس متوسط اول، دوم و ابتدایی استان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: طرج یاریگران زندگی با هدف کاهش تمایل و خودداری از مصرف موادمخدر و پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در بین دانش آموزان مدارس استان از طریق شبکه شاد اجرایی شده است.

به گفته حجت‌الاسلام انصاری، ظرفیت خانواده و اولیا دانش‌آموزان بستر عظیم و بی‌بدیلی برای اجتماعی شدن در راه مبارزه با موادمخدر بوده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از فرصت آموزش در خانواده‌ها حداکثر بهره و استفاده را ببریم.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: طرح یاریگران زندگی از موفق‌ترین طرح‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد است که از سال گذشته در ۲۰ درصد مدارس متوسط اول، دوم و ابتدایی استان به صورت پایلوت آغاز و علی‌رغم برخی کاستی‌ها و کمبود منابع مالی توانسته انتظارات ما را برآورده کند.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم آموزش‌ها به شکل غیرحضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های طرح یاریگران زندگی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: ارتقاء سطح آگاهی و شناخت دانش آموزان و آموزش مهارت‌های زندگی به آنان، آموزش سبک فرزند پروری به والدین با ایجاد طرح یاریگران زندگی در مدارس با سه مولفه دانش‌آموز، والدین و معلمان از جمله اقدامات قابل توجهی است که به منظور پیشگیری از شیوع مصرف موادمخدر در سطح مدارس اجرایی شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 15 آبان 1399، کدخبر: 991415، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
دانش اموزان در قزوین دارای طرح های خوبی برای مشارکت های اجتماعی هستن که باید این ورد برای باقی استان ها الگو سازی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین