پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد : در درگیری های شهر حلب از 23 سپتامبر تاکنون 338 نفر از جمله 106 کودک کشته و 846 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

شعارسال: ریک برنان رئیس مدیریت بخش خطرات اورژانس و پاسخ بشردوستانه سازمان بهداشت خبری در یک نشست خبری سازمان ملل در ژنو گفت : ما چهار درخواست داریم : کشتار را متوقف کنید ، از حمله به بخش مراقبت های بهداشتی دست بردارید ، بگذارید زخمی ها و بیماران به بیرون از شهر و کمک های امدادی به داخل شهر انتقال یابند. '

یک هفته پس از اجرای یک توافقنامه آتش بس شکننده در حلب ، درگیری ها در این شهر بین نیروهای دولتی و شورشیان از سرگرفته شده است .

برنان گفت که در مورد جزئیات مربوط به نوع جراحت ها اطلاعی ندارد.

وی گفت :' هیچ بیمارستانی نمی تواند صدها بیمار را در زمان واحد پذیرش کند.

بگفته برنان ، سازمان بهداشت جهانی چندین هفته است که وسایل امدادی لازم برای 140 هزار نفر را آماده ارسال کرده ولی اوضاع امنیتی مانع از ورود تجهیزات پزشکی ضروری به داخل شهر شده است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا دمشق با ارسال این محموله های پزشکی در صورت اجازه دادن اوضاع امنیتی موافقت کرده است یا نه گفت : مذاکره در این زمینه ادامه دارد و وی هفته گذشته با معاون وزیر بهداشت سوریه ملاقات کرده است .

وی همجنین گفت که مقامات سازمان بهداشت جهانی پیش از این با مقامات روسیه ملاقات کرده و در مورد ضرورت تخلیه افراد و لزوم توقف حملات با آنها گفت و گو کرده اند.

روسیه حفظ آتش بس به دلیل نقض توافقنامه از سوی تروریستها را در حال حاضر غیر ممکن دانسته و پیشنهاد یک آتش بس 48 ساعته با اهداف بشردوستانه را در حلب داده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9مهر1395، کدخبر: 82250230: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین