پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن رفتار آمریکا در اجرای برجام گفت: دولت تخلفات آمریکا در اجرای تعهداتش را به جامعه جهانی ارائه کند.

شعارسال: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مورد اجرای برجام از سوی طرف‌های غربی، اظهار داشت: در اجرای برجام، بعد از اینکه ایران با پذیرش بازرسی و تعدیل برنامه‌های هسته‌ای به‌وظیفه خود عمل کرد و زمان تحریم‌زدایی رسید، نخست آمریکایی‌ها و بعد از آن بقیه کشورهای اروپایی اجرا نکردند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به راستی‌آزمایی قول‌های مسؤولان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح رفتار آمریکایی‌ها در مقابل برجام اشاره کرد و ادامه داد: شخصا به نوع رفتار آینده آمریکا بدبین هستم.

انتظار و خواسته نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک تحلیل‌گر سیاسی از رئیس دولت یازدهم برای ارائه در مجامع جهانی،‌ تهیه و مطرح کردن لیستی از تخلفات آمریکایی‌ها در اجرای برجام بود.

فلاحت‌پیشه به لابی‌ها و سازوکارهای دنیای امپریالیسم و نظام سرمایه‌گذاری کنونی اشاره و بیان کرد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها زمانی که می‌توانستند به تحریم‌های مالی و بانکی نظام جمهوری اسلامی ایران پایان بدهند، این کار را انجام ندادند.

*برجام یک متن سیاسی است

این مسؤول برجام را یک متن سیاسی عنوان کرد و گفت: مشخصه یک متن حقوقی ضمانت اجرایی آن است که این ضمانت اجرایی در متن برجام وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بروز هرگونه اعتراض از سوی طرفین در برجام با شکل‌گیری تحریم‌ها علیه ایران همراه است.

*به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست

فلاحت‌پیشه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله هسته‌ای باید راه خود را در پیش بگیریم، افزود: به آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی نیست.

به گفته نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران نباید به روند اجرایی برجام در حوزه شناسایی حق هسته‌ای ایران و عضویت ایران در باشگاه هسته‌ای در آینده و پایان دادن تحریم‌ها به آمریکا اعتماد کند.

این مسؤول ادامه داد: آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای اروپایی از متن برجام تفسیر سیاسی می‌کنند، لذا مسؤولان ایرانی نیز باید تفسیری سیاسی داشته باشند به‌گونه‌ای که ساختار هسته‌ای خود را در حوزه فناوری هسته‌ای صنعتی حفظ کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مهر1395، کدخبر: 13950706000629: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین