پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: تعدادی از کارمندان در شورا‌های حل اختلاف بازداشت شده اند که در حال رسیدگی به پرونده آنها هستیم.
شعار سال: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: هفته گذشته ۲۵ نفر از کارکنان فاسد شورا‌های حل اختلاف بازداشت شدند.
حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در نشست خبری که امروز (یکشنبه هجدهم آبان ماه) به مناسبت سالروز تشکیل مرکز توسعه حل اختلاف برگزار شد، اظهار کرد: این نشست بهانه‌ای است برای آن که به مرور خدمات ارائه شده در این سال‌ها بپردازیم.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف ادامه داد: تقدیر از شورا‌های حل اختلاف تقدیر از یکی از عناصر بزرگ انسانی یعنی مصالحه است و این مصالحه ارزش والایی دارد.

وی گفت: توسعه کار شورا‌های حل اختلاف و فاصله گرفتن از سامانه‌های قضایی صرف موجب توسعه اخلاق بین مردم و پیوند اجتماعی می‌شود و در کنار شورا‌های حل اختلاف دو مقوله میانجیگری و داوری هم اضافه شده است.

صادقی گفت: از گذشته مقوله داوری در کشور وجود داشته است، اما امروز این مرکز این ماموریت را پیدا کرده تا مقوله داوری توسعه پیدا کند، اما ابتدا باید این مقوله شناسایی شود و سپس با کمک بخش‌های مختلف مثل دادگاه‌ها و کسانی که متولی قرارداد‌ها هستند، این موضوع رونق یابد.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: یکی از برنامه‌هایی که به تازگی انجام شده، افزایش پاداش‌ها بوده است و به طور میانگین ۱۶۹ درصد افزایش داشته و بیمه کارکنان برقرار شده است.
وی گفت: طرح صلح یاران در دست تهیه است و افراد بسیاری را تحت پویش صبر می‌بریم و نوبت دهی الکترونیک هم موضوعی است که آن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
صادقی درباره رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها گفت: این موضوع در حال پیشروی است تا کم کم بتوانیم پرونده‌ها را به صورت الکترونیکی بررسی کنیم.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: افزایش میزان صلح و سازش در پرونده‌هایی که زندانی دارد، مشاهده می‌شود. حدود ۲۰ هزار پرونده در زندان‌ها بررسی شده و ۱۲ هزار مورد آن‌ها مورد صلح و سازش قرار گرفته و بیش از ۵ هزار زندانی نیز آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به پرونده محکومان به قصاص گفت: ۱۹۷ محکوم به قصاص طی ۶ ماهه اول سال جاری از چوبه دار نجات پیدا کردند و این افتخار دستگاه قضا است، یعنی مهر و قهر در کنار یکدیگر هستند. حق قصاص، حق صاحبان خون است و سالانه ۴۰۰ مورد نجات از چوبه دار داریم.

صادقی با اشاره به مبارزه با فساد گفت: قوه قضاییه تلاش می‌کند تا سالم‌تر از گذشته شود و این سیاست به این معنا نیست که حجم فساد قوه قضاییه زیاد است، اما به این معنا است که از قوه قضاییه حتی یک لکه فساد هم زیاد است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف با اشاره به کارمندان بازداشت شده در شورا‌های حل اختلاف گفت: هفته گذشته تعداد ۲۵ نفر از افرادی که دچار لغزش شده بودند، شناسایی شدند و در حال رسیدگی به پرونده آن‌ها هستیم و با حکم مرجع قضایی بازداشت شدند و در حال بازجویی هستند.
وی درباره اتقان آرای صادره از شورا‌های حل اختلاف گفت: بیش از ۳۰ درصد پرونده‌ها مصالحه می‌شوند و تعداد زیادی حکم می‌گیرند و فقط نیم درصد آرای شورا‌های حل اختلاف نقض می‌شود.
صادقی گفت: تلاش می‌شود ضمن رضایت از شاکی مسیر جبرانی هم ایجاد شود.
صادقی افزود: حق صاحبان خون حفظ می‌شود و برای اینکه رضایت اخذ شود تلاش‌ها صورت می‌گیرد، یعنی مهر و قهر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: حق قصاص حق صاحبان خون است و هیچکس نمی‌تواند این حق را زیر سوال ببرد و عده‌ای از قاتل پشتیبانی کنند، این امر غیر انسانی و غیر اخلاقی است؛ گاهی اوقات شاهد هستیم کسانی در حمایت از یک قاتل حرفه‌ای به میدان می‌آیند، هشتک می‌زنند و کمپین راه می‌اندازند و میدان‌داری می‌کنند که دین و عقل و اخلاق این را حمایت نمی‌کند؛ کسی که قاتل است باید به سزای اعمال خود برسد؛ بنابراین این حق را ما به صاحبان خون می‌دهیم و تلاش می‌کنیم اخذ رضایت کنیم، البته نه برای قاتلان حرفه‌ای، برای کسانی که از سر سهل‌انگاری و عصبانیت لحظه‌ای مرتکب قتل می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۱۴۹۱، fararu.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
میری به رای اعتراض می کنی، فوری سه تا کارشناس از دوستان تعیین می کنند! هزینه به طرف دعوا تحمیل میشه، حالا این وسط کارشناسی چه جور میشه خدا داند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
ای کاش که یک مدت طولانی از این خبر ها نشنویم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین