پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۲۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این کمیسیون طرح شفافیت آرا به تصویب رسید و باید این طرح در امورات سایر قوا نیز انجام شود.
شعار سال: علی اصغر عنابستانی در تشریح جزئیات طرح اصلاح آئین نامه داخلی مجلس تحت عنوان طرح شفافیت آراء گفت: همه ١٠ ماده این طرح در کمیسیون مصوب شده و به هیئت رئیسه برای بررسی در صحن علنی مجلس ارسال شده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت در امور نمایندگی لازم بوده و ضرورت دارد، افزود: اکنون اولویت‌بندی در امور برای لحاظ مقوله شفافیت در آن مورد بحث است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس آنچه در فضای اجتماعی و فضای سیاسی جامعه مطرح بود شفافیت آراء در ابتدا در کمیسیون مطرح و مصوب شد، افزود: من معتقد هستم که ما سطوح متعددی از شفافیت را در مجلس و در سایر قوا باید داشته باشیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه موضوع شفافیت آرا نازل‌ترین سطح شفافیت است، گفت: شفافیت آراء باید زمانی شکل بگیرد که سایر سطوح شفافیت به منصه ظهور و عمل رسیده باشد تا آثار منفی که ممکن است شفافیت در رأی نماینده و یا بر مردم حوزه انتخابیه آن نماینده داشته باشد به حداقل ممکن برسد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه باید شفافیت علاوه بر قوه مقننه در قوه مجریه نیز وجود داشته باشد، ادامه داد: باید باور کنیم که وقتی نماینده‌ای می‌خواهد رای اعتماد یا عدم اعتماد به وزیری بدهد، چون در آن وزارتخانه شفافیت وجود ندارد آن وزیر می‌تواند با استفاده از اهرم‌هایی که در اختیار دارد بر مردم حوزه انتخابیه فشار بیاورد.

وی افزود: اگر در بدنه دولت نیز همه چیز شفاف باشد و وزیر نتواند از اهرم‌هایی همچون تخصیص بودجه و اعتبار و همچنین ضعیف و قوی کردن امورات عمرانی پروژه‌ها و اعتبارات حوزه انتخابیه استفاده کند، برای نماینده آن گاه شفافیت در رای نیز حائز اهمیت فراوان می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با همه کم و کسری‌های موجود در حوزه شفافیت آراء مصوبه مجلس در این باره نوید دهنده آینده خوبی است، گفت: این مصوبه مقدمه‌ای برای شفافیت سایر بخش‌ها در مجلس و همچنین در قوه مجریه به واسطه قانون جامع شفافیت خواهد بود.
عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: با مصوبه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس همه جلسات کمیسیون‌ها، مذاکرات نمایندگان در صحن و آراء آن‌ها شفاف خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۹۹۱۷، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
این شفافیت آرا باعث می‌شود نمایندگان محتاطانه ترو با اطلاعات قوی رای بدهند چون بعداً مردم شهرشان از آنها مطالبه گری دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
این ها با شفافیت ارا در مجلس مخالفن و باید هرچی سریعتر مردم مطالبهگری خودشون رو در این زمینه ارتقا بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
به نظر من هم این ها با این شعار اومدن اما به این شعار عمل نمیکنن و اون رو به تعویق میندازن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
شفافیت ارا در ایران در مجلس محقق نمیشه چون اینطور که معلمه عزمی برای این مساله نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
شفافیت ارا فقط یه وعده بود برای اینکه این اقایون بیان به مجلس همین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین