پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت از تعیین تعرفه‌های جلسات مشاوره و روانشناسی برای سال ۹۹، اظهار کرد: با گذشت حدود ۷ ماه از ابتدای سال هنوز تعرفه‌های جلسات مشاوره و روانشناسی برای سال ۹۹ به تایید نرسیده است.
شعار سال: مدیرکل دفتر امور روانشناختی بهزیستی درباره آخرین وضعیت از تعیین تعرفه‌های جلسات مشاوره برای سال ۹۹، توضیحاتی داد.

بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور  درباره آخرین وضعیت از تعیین تعرفه‌های جلسات مشاوره و روانشناسی برای سال ۹۹، اظهار کرد: با گذشت حدود ۷ ماه از ابتدای سال هنوز تعرفه‌های جلسات مشاوره و روانشناسی برای سال ۹۹ به تایید نرسیده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سازمان نظام روانشناسی پیشنهادات خود را ارائه کرده همچنین بهزیستی نیز نظر خود را درباره میزان تعرفه‌ها اعلام کرده است و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده از مراکز دولتی و غیر دولتی روانشناختی که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند بازدید و ارزیابی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیشنهادات به هیات دولت ارسال شده و کمیسیون اقتصادی بررسی‌های لازم را انجام داده است، گفت: بعد از بررسی در کمیسیون اقتصادی به کمیسیون اجتماعی ارسال شده است، اما هنوز نتیجه نهایی از طرف دولت اعلام نشده و باید هر چه سریعتر اعضای هیات دولت این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وحیدنیا درباره علت طولانی شدن فرآیند تعیین تعرفه جلسات مشاوره و روانشناسی، گفت: ارائه پیشنهاد تعیین تعرفه از وظایف سازمان نظام روانشناسی بوده و لیکن این پیشنهاد پس از ارزیابی و تصویب در هیات دولت، ابلاغ می‌شد و با توجه به تاخیر پیش آمده در طی مراحل قانونی تعیین و ارزیابی تعرفه ها، سازمان بهزیستی در مقام متولی حاکمیتی خدمات روانشناختی در مراکز به موضوع ورود کرد تا هر چه سریع‌تر بررسی‌های لازم برای تعیین تعرفه جلسات روانشناسی انجام شود.

وی افزود: پیشنهادات سازمان نظام روانشناسی، سازمان بهزیستی و نظر سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به هیات دولت رسیده و منتظر جواب نهایی از آن‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مبلغ تعرفه‌های روانشناسی، بیان کرد: برآورد سازمان بهزیستی برای تعرفه جلسات مشاوره و روانشناسی در تهران و کلانشهر‌ها برای مقطع دکتری ۱۴۵ هزار تومان و برای کارشناسی ارشد ۱۱۲ هزار تومان پیشنهاد شده است همچنین در شهرستان‌ها برای مقطع دکتری ۱۲۲ هزار تومان و برای کارشناسی ارشد ۹۵ هزار تومان پیشنهاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد سازمان نظام برای تعرفه‌ها با سازمان بهزیستی نزدیک به یکدیگر هستند، افزود: تفاوت زیادی بین پیشنهادات سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی وجود ندارد.

وحیدنیا در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تعرفه‌ها به جلسات مشاوره و روانشناسی افزایش زیادی داشته است؟ گفت: سه سال است که تعرفه خدمات تغییری نکرده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره برخورد با مراکزی که خارج از تعرفه مصوب هزینه دریافت می‌کنند، بیان کرد: با مراکزی که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند و خارج از تعرفه مصوب شده مبلغی را از مراجعان دریافت می‌کنند بر اساس آیین‌نامه ۲۶ سازمان بهزیستی برخورده قاطعانه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از مراکزی که تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند به چند صورت بازرسی می‌کنیم، ادامه داد: یک بررسی به صورت مستقیم است که کارشناسان ما سالیان دوبار به صورت حضوری از مراکز بازدید می‌کنند و یک بررسی غیر مستمر است که به تناسب برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازرسی‌ها صورت می‌گیرد.

وحیدنیا اضافه کرد: یک نظارت مبنی بر سامانه داریم و خدمات جاری هر مرکز در سامانه ثبت و ضبط می‌شود، همچنین سامانه بازرسی سازمان بهزیستی نیز بر این مراکز نظارت می‌کنند و اگر مردم، مرکزی را که بر اساس تعرفه مصوب هزینه دریافت نمی‌کرد به ما گزارش دهند سازمان بازرسی بهزیستی فورا ورود می‌کند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه هیچ ارگانی اجازه صدور مجوز برای راه اندازی مرکز روانشناختی را ندارند و فقط سازمان نظام روانشناسی پروانه نظام به افراد می‌دهد، اضافه کرد: براساس بند پ جزء ۸ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی و ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت سازمان بهزیستی متولی و مرجع صدور مجوز مراکز و کلینیک‌های روانشناختی است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ و ۱۷ قانون حمایت از خانواده هم اختیاراتی برای قوه قضائیه جهت صدور مجوز مراکز خانواده جهت کاهش طلاق داده شده است.

وحیدنیا خاطرنشان کرد: در کل مردم اگر مرکزی را مشاهده کردند که فاقد مجوز است به بهزیستی فورا اعلام کند تا برخورد قاطعانه با این مراکز صورت گیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 20 آبان 1399، کدخبر: 7554591، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
فشل ترین بازار در ایران همین بازار روانشناسان هست! هزینه ایییکیشون میگیره 100 تومن ساعتی یکی دیگه همون هزینه رو براییک ربعش میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین