پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۳۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
ایران از ابتدای بحران قره باغ ضمن اعلام بی طرفی در درگیری‌ها، خاک قره باغ را جزئی از آذربایجان دانست لکن نسبت به انتقال گروه‌های شبه نظامی تکفیری توسط ترکیه به مرزهایش شدیدا حساسیت داشت. البته ظاهرا الهام علی اف وعده خروج نیرو‌های تکفیری پس از پایان جنگ را به ایران داده و به همین دلیل مسئولان جمهوری اسلامی فعلا گزینه صبر را انتخاب کرده و منتظر اجرای وعده طرف آذری هستند
شعار سال:منابع خبری از استقرار نزدیک به دو لشگر زرهی و پیاده ارتش ایران در مرز با آذربایجان خبر می دهند ‌‌. همچنین گفته می شود دهها پهپاد بمب افکن ارتش و سپاه به پایگاه های نزدیک به مرز انتقال یافته اند.

تصاویر حضور واحدهای پدافند هوایی در مرزهای شمالی استان آذربایجان شرقی نیز از ابتدای نبرد قره باغ در فضای مجازی دست به دست می شد‌.

برخی معتقد بودند ایران صرفا برای محکم کاری و امنیت مرزهایش ادوات و واحدهای نظامی را به مناطق نزدیک به محل درگیری منتقل کرده و بعضی دیگر هم بر جدی بودن نظامیان ایرانی برای حراست از سرحدات و احتمال عملیات در عمق خاک آذربایجان خبر می دهند.

اما واقعیت جریان چیست ؟

ایران از ابتدای بحران قره باغ ضمن اعلام بی طرفی در درگیری ها ، خاک قره باغ را جزئی از آذربایجان دانست لکن نسبت به انتقال گروههای شبه نظامی تکفیری توسط ترکیه به مرزهایش شدیدا حساسیت داشت.

در سفر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به باکو نیز ، جمهوری اسلامی پیغام تندی به طرف آذربایجانی نسبت به حضور گروههای تروریستی در منطقه قره باغ داد .

ظاهرا دولت علی اف به توصیه اردوغان قصد دارد تکفیری های سوری را در شهرهای متصرفه اسکان داده و تابعیت جمهوری آذربایجان را به آنها عطا کند تا محافظت دائمی از آن مناطق را بر عهده بگیرند.

مورد فوق خط قرمز قطعی جمهوری اسلامی بوده و به هیچ عنوان برای سران تهران حضور دائمی گروههای سلفی - تکفیری در نزدیکی مرزهای ایران پذیرفتنی نیست.

البته ظاهرا الهام علی اف وعده خروج نیروهای تکفیری پس از پایان جنگ را به ایران داده و به همین دلیل مسئولان جمهوری اسلامی فعلا گزینه صبر را انتخاب کرده و منتظر اجرای وعده طرف آذری هستند.

در صورت خلف وعده جمهوری آذربایجان ، بی شک نیروهای نظامی ایرانی برای پاکسازی مناطق نزدیک به مرز و مقابله با گروههای تکفیری وارد خاک آذربایجان خواهند شد.
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال خیابان انقلاب
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
ایران بی طرفی خودش و اعلام کرد ولی گفت برای میانچی گری بین دو کشور اماده هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
همون بهتر كه ورود پيدا نكرد هرجا ما رفتيم صلح ايجاد كنيم برامون حرف در اوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
حضور ايران در اين زمينه تونست راهگشا باشه اما نهايت امر به ضررش شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
این بجران ها هرچی توش ورد نکنی بهتره بعدا برای ایران شر میشد بهترین راه رو انتخاب کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین