پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۰۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
رئیس جمهوری ترکیه گفت: راه اندازی مرکز مشترک روسیه- ترکیه اهمیت زیادی دارد، زیرا در راستای آتش بس قره باغ است. امیدوارم زودتر این کار انجام شود.
شعار سال: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه در سخنانی خطاب به نیرو‌های ترکیه در جمهوری آذربایجان گفت که این کشور امیدوار است مرکز مشترک روسیه- ترکیه برای نظارت بر آتش بس قره باغ به زودی فعالیت خود را آغاز کند.
خبرگزاری آناتولی به نقل از اردوغان در گزارشی نوشت: «من برای ارتش کشورمان که بر آتش بس [در قره باغ]نظارت خواهد کرد، آرزوی موفقیت می‌کنم؛ و امیدوارم این مرکز که اکنون در حال ساخت است، به زودی فعالیت خود را آغاز کند».
پیش از این، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که ۳۶ افسر نظامی از جمله یک ژنرال در این مرکز دیده بانی خدمت خواهند کرد.

گفتنی است که درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز ۲۷ سپتامبر سال جاری در منطقه مورد مناقشه قره باغ آغاز شد. با تشدید این درگیریها، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز نهم نوامبر به همراه «الهام علی اف» همتای آذربایجانی خود و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان برای برقراری آتش بس کامل در منطقه قره باغ (از روز دهم نوامبر) یک بیانیه مشترک امضا کردند.

متعاقب این بیانیه، رئیس دولت روسیه اعلام کرد که آذربایجان و ارمنستان مواضعی که پیش از این در تصرف داشتند، حفظ کرده و نیرو‌های حافظ صلح روسیه به این منطقه اعزام خواهند شد. افزون بر این، باکو و ایروان باید به تبادل زندانیان و اجساد کشته شدگان اقدام کنند.
یک روز پس از برقراری آتش بس میان ایروان و باکو (یازدهم نوامبر ۲۰۲۰) روسیه و ترکیه با تشکیل مرکز نظارت بر آتش بس قره باغ موافقت کردند؛ و در پی گفتگو‌هایی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزرای دفاع ترکیه و روسیه برگزار شد، قراردادی دوجانبه امضا شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۱۰۹۷۷۹، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
اتش بس قره داغ هم به ضرر ارمنی ها تموم شد و واقعا اون ها همه چیشون رو باختن
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
اردوغان هم داره کم کم از ترکیه یه کشور پرنفوذ در منطقه میسازه
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
ترکیه داره خیلی تحرکات نظامی خودش رو در منطقه افزایش میده و باید مراقبش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
ترکیه خوب داره از مشکلات کشور های دیگه با ایران پول در میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین