شعار سال: به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، مدیر عامل شرکت پخش سراسری بازارگستر پگاه، با اشاره به تنوع تولیدات این شرکت گفت: شرکت صنایع شیر ایران به صورت روزانه حدود ۱۹۰۰ تا ۲ هزار تن محصول لبنی در طول و عرض جغرافیای کشور توزیع میکند که خود نخستین تولیدکننده اغلب آنها مانند ماست، دوغ و پنیر بوده است.
وی توضیح داد: در حال حاضر هر ماه حدود ۸۰۰ قلم کالای لبنی به بازار مصرف سراسر کشور عرضه میشود که ۲۰۰ قلم آن کالای پرفروش و اصلی لبنی است.
" آقای دوغ ایران"داود خسروی، در پاسخ به اینکه مدتی است برخی شرکتها با وجود اطلاع از میزان تولید بالا و گستردگی بازار مصرف محصولات پگاه، مدعی آقایی در برخی از محصولات لبنی را دارند و حتی یکی از آنها در تبلیغات گسترده، خود را "آقای دوغ ایران" معرفی میکند، اظهار داشت: اینگونه نیست چرا که میزان تولید دوغ در گروه پگاه هم اکنون از آقای دوغ به لحاظ تناژی بیشتر است و روزانه ۱۵۰ تن بیشتر از شرکتی که چنین ادعایی دارد، دوغ تولید میکنیم.
خسروی با تأکید بر اینکه این پیشتاز بودن فقط شامل پنیر و دوغ نیست بلکه ابداع برخی از محصولات فعلی صنعت لبنیات یا ورودشان نیز از سوی پگاه بوده است، اضافه کرد: بهعنوان نمونه پنیر UF که در گذشته به نام پنیر شبنم شناخته میشد یا ماست همزده که تولید آن را در پگاه گیلان آغاز کردیم و سپس رقبا ادامه دادند یا ماست دبهای، دوغ و پنیر لاکتیکی یا همان پنیر زیارت که در گلستان تولید شد و همچنین پنیر بلغاری که شروع تولید آن در پگاه گلپایگان بود و شرکتهای لبنی دیگر پس از پگاه آن را تولید و به بازار عرضه کردند، همگی برای نخستین بار در شرکت صنایع شیر ایران تولید و به بازار عرضه شد.
سلامتیوی درباره کنترل وضعیت ماشینآلات توزیع محصول و رانندهها از نظر سلامتی و بهداشت در شرایط کرونا تصریح کرد: ماشینها در بدو ورود به شرکتهای تولیدی شستوشو شده و به پرسنل توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، اسپری ضدعفونیکننده و الکل داده میشود و باتوجه به اینکه برخی توزیع کنندهها در خطر ابتلا به بیماری هستنند علاوه بر اهدای این اقلام بهداشتی، مراتب پیشگیری از بیماری به آنها آموزش داده شده و اطلاعات مداوم در دسترس آنها قرار میگیرد.
به گفته خسروی وضعیت سلامت فیزیکی رانندگان نیز بررسی میشود که بیشتر این اقدامات به طور روزانه بوده و شستوشوی ماشینها در هر بار ورود به شرکتها انجام میشود.
مدیر عامل شرکت پخش سراسری بازارگستر پگاه درباره سلامتی محصولات توزیعی یادآور شد: محصولات بستهبندی دارد و با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی وارد فروشگاهها میشود. من به همه مردم و مصرفکنندگان محصولات پگاه اطمینان خاطر میدهم که دو رسالت اصلی پگاه یکی سلامت آن و دیگری اصالت و ماندگاری محصول در همه حال رعایت میشود.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 26 آبان 1399، کد خبر: 2922، www.kajpress.com