پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
فرماندار و معاونانشان چند ماهی است که در مانورهای خبری فراوان صحبت از تلاش برای تدوین سند توسعه شهرستان و تصویب و اجرایی شدن آن می کنند؛ اما هرگز به جز طرح برخی ادعاهای شیرین و غیر قابل راستی آزمایی ، اطلاعات روشن، مشخص و شفافی درباره این سند به مردم و رسانه ها ارائه نداده اند.
شعارسال: احمد برادران، فرماندار سبزار مدتی است در سخنرانی ها و جلسات گاه و بیگاه خود خبر از تدوین سند توسعه شهرستان سبزوار می دهد.

وی و معاونانشان چند ماهی است که در مانورهای خبری فراوان صحبت از تلاش برای تدوین سند توسعه شهرستان می کنند اما هرگز اطلاعات روشن، مشخص و شفافی درباره این سند به مردم و رسانه ها ارائه نداده اند.

فرماندار سبزوار می گوید که سند توسعه شهرستان سبزوار با تشکیل ۹ کارگروه و یک کمیته تلفیق و با همراهی سایر ادارات مراحل نهایی خود را طی کرده و در شورای برنامه ریزی استان نیز مطرح شده و پس از تصویب نهایی، تدوین و اجرایی شده است. وی همچنین خبر از در دستور کار قرا گرفتن تدوین سند توسعه روستایی شهرستان می دهد.

برادران همچنین گفته است: امیدواریم با اجرایی شدن سند توسعه سبزوار بتوانیم رشته های دانشگاهی این شهرستان را با مزیت ها و صنایع منطقه هماهنگ کنیم و بر این اساس پیشنهاد تاسیس دانشکده صنعت و معدن در دانشگاه حکیم سبزواری ارائه شده است.

در عین حال هنوز هیچ گزارش شفافی از محتویات سند مذکور به مردم ارائه نشده است الا این که فرماندار ادعا کرده است که یکی از محورهای این سند توسعه روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها است.

حسن پارسی پور نیز که یکی از معاونت های فرمانداری است نیز ادعا کرده هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین موضوعات بسیار تاثیرگذار در سند توسعه شهرستان توجه به حوزه سلامت و درمان است که خوشبختانه در توسعه سلامت سبزوار تمام ابعاد سلامت جسمی، روانی و اجتماعی مدنظر قرار گرفته است و در سند توسعه شهرستان سبزوار به ارتقای شاخص‌های سلامت توجه شده است.

وی همچنین مدعی شده با توجه به این که مهم‌ترین نقاط مثبت حوزه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان سبزوار جاذبه‌های گردشگری طبیعی، زیارتی، پیشینه تاریخی غنی و مشاهیر برجسته کشوری است، باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های راهبردی در سند توسعه سبزوار مورد توجه قرار گیرد و لذا در سند توسعه شهرستان سبزوار به ارتقای شاخص‌های گردشگری توجه شده است.

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز مدعی شده نقطه قوت سند ارائه شده، همکاری تلفیقی کارشناسان دولتی ذیربط و اساتید دانشگاه و استناد به اسناد بالادستی، به ویژه سند آمایش استان و همچنین تقسیم کار مناسب و استفاده از مشارکت کلیه ذینفعان سند بوده است. وی همچنین تاکید کرده حداقل دوره زمانی دربرگیری اسناد توسعه ۱۰ سال است.

به نظر می رسد با توجه به این که به گفته مسئولین فرمانداری سبزوار سند توسعه شهرستان تدوین و اجرایی شده است و با توجه به این که تا کنون ضمن طرح ادعاهای شیرین از سوی این مجموعه و مانورهای خبری فراوان هرگز اطلاعات دقیقی درباره آن به اطلاع مردم نرسیده است این مطالبه جدی وجود دارد که فرمانداری سبزوار به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و متن کامل سند یا اسناد مذکور را منتشر کند چون در غیر این صورت نه فرصتی برای ارزیابی این سند توسط مردم و رسانه ها به وجود می آید و نه زمینه نظارت و مطالبه مردمی و رسانه ای درباره محتویات، محورها و تعهدات مندرج در آن فراهم می شود.

متاسفانه فرمانداری سبزوار در دوره مدیریت احمد برادارن غیر شفاف ترین روزهای خود را گذرانده است و امید می رود مسئولان این مجموعه حداقل در این یک مورد رویه زشت گذشته تا حال خود را ادامه نداده و به وظایف خود عمل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری سلام سربدار، تاریخ انتشار: یکشنبه 20 تیر 1395، کدخبر: 11880، www.salamsarbedar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین