پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
مجید نامی نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران مدعی است که، حضور قدرتمندانه برند‌های خارجی در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه‌محور بودن شان است و به دنبال گرفتن سهمی از بازار هستند. باید دقت کرد که کشور در صنعت پارچه، مد و تولید پوشاک مشکل و وابستگی خاص ندارد. نهاد‌های متولی این کار باید بشکل فرابخشی پاسخگو به اهمال‌های تاریخی و فساد‌های احتمالی خود بوده و کیفرخواست با موضوع اهمال کاری منجر به خدشه دار شدن امنیت ملی بر مدیران خطاکار صادر شود.
شعار سال: به‌تازگی فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که حضور برند‌های خارجی پوشاک را با وجود ممنوعیت‌ها در این زمینه، در یکی از بزرگترین مجتمع‌های تجاری شمال غرب پایتخت نشان‌می‌دهد.
در این پیوند، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران ضمن تایید این مطلب افزود: حضور قدرتمندانه این برند‌ها در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه‌محور بودنشان است و به دنبال گرفتن سهمی از بازار هستند.

«مجید نامی» گفت: در حالی که از حدود دو سال پیش واردات بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالا که عمده آن‌ها مشابه داخلی داشتند، ممنوع شده و یکی از این اقلام پوشاک بوده، حضور این برند‌ها که هیچ مجوزی نیز برای فعالیت ندارند نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل موجود، فقط برند‌هایی می‌توانند در کشور فعالیت کنند که بخشی از محصولات خود را در در داخل تولید کرده و صادرات هم داشته باشند و بر این اساس، برخی برند‌های خارجی در کشورمان باقی مانده و فعالیت دارند.
این مقام صنفی ادامه‌داد: در عین حال، برند‌هایی که خارج از این دستورالعمل و بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیتند، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
وی گفت: در دو سال گذشته، طی یک مرحله با این برند‌ها برخورد و فروشگاه‌هایشان تعطیل شده بود، اما اکنون مجدد شاهد بازگشتشان هستیم.
نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: عمده این پوشاک و برند‌ها از ترکیه، چین و برخی کشور‌های اروپایی هستند.
در سال‌های گذشته عمده پوشاک قاچاق از ترکیه، چین و بنگلادش به کشور وارد می‌شدند.
این در حالی است که امسال به دلیل ممنوعیت واردات، همچنین حضور نداشتن برند‌های خارجی، شرایط برای برند‌های داخلی، فراهم است، البته بازار پوشاک رونقی شبیه پارسال در همین زمان را تجربه نمی‌کند، زیرا با توجه به شیوع کرونا حجم تقاضا در بازار کاهش دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۲۱۷۴۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
صنعت پوشاک با این همه قاچاق خارجی هنوز نسبتن سر پاست بازم جای امیدواری داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
مردم هم قطعا از این برند ها در جمعه سیاه حمایت میکنن و تا میتونن خریداری میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین