پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۵۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
با رأی نمایندگان مجلس از این پس؛ هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی دارای استقلال کامل بوده و صرفاً اداره امور دبیرخانه‌ای هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی و تشکیل جلسات هیأت‌ها به عهده سازمان است
شعار سال: نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ آذر) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح برخی از این مواد موافقت کردند.

بر این اساس تبصره ۲ لایحه مذکور با رأی نمایندگان به شرح زیر اصلاح شد؛

تبصره ۲- هیأتهای حل اختلاف مالیاتی دارای استقلال کامل بوده و صرفاً اداره امور دبیرخانه ای هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و تشکیل جلسات هیأتها به عهده سازمان می باشد. انشای رأی با رعایت اصل عدالت و بی طرفی کلیه اعضا و متکی به اسناد و مدارک مثبته و دلایل و شواهد متقن در همان جلسه و یا حداکثر ظرف مدت سه روز کاری پس از برگزاری جلسه، توسط نماینده بند ( ۲ ) این ماده به عمل آمده و به امضای تمامی اعضا می رسد. مؤدی یا نماینده قانونی وی مجاز به حضور کامل در جلسه و ارائه دفاعیات به صورت کتبی یا شفاهی است. اظهارات شفاهی باید در صورتجلسه قید و به امضای وی برسد. سازمان به منظور اعمال نظارت مؤثر بر عملکرد هیأتهای حل اختلاف مالیاتی، مکلف است نسبت به مستندسازی فرآیند برگزاری جلسات هیأت به نحو مقتضی اقدام کند.

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز تبصره ۵ این لایحه را اصلاح کردند که بر اساس این اصلاحیه؛ اسامی کلیه افراد معرفی شده توسط رئیس قوه قضائیه، مدیر کل مالیاتی استان و مراجع مذکور در بند ( ۳ ) این ماده به تفکیک شهرستان ها در سامانه ای که به صورت متمرکز و حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراءشدن این قانون توسط سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد می شود، درج می گردد. انتخاب افراد موضوع بندهای ( ۱ )، ( ۲ ) و ( ۳ ) برای هر پرونده در مواردی که در شهرستان مورد نظر بیشتر از یک نفر وجود داشته باشد، به صورت تصادفی توسط سامانه مزبور انجام می شود. این سامانه مستقیماً زیر نظر رئیس کل سازمان، مدیریت می گردد.

همچنین نمایندگان با حذف ماده ۶۴ و ۶۵ این لایحه موافقت کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 9 آذر 1399، کد خبر: 1002961،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
امیدواریم که کسی نتونه از بیرون بهشون برای رای گرفتن فشار وارد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
امیدواریم که این هیات ها در ایران به استقلال کافی در زمینه نظرو رای بشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
امیدوارم به نتیجه‌ خوبی رسیده باشه بعد توافق بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین