پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۰۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
حسین‌زاده نماینده لارستان می‌گوید: مجلس برای اینکه بتواند جلسات را آنلاین و غیرحضوری برگزار کند، هزینه زیادی از بیت‌المال کرده تا زیرساخت‌ها آماده شود و حال باید پرسید پس این خرج‌ها برای استفاده در چه زمان و دوره‌ای شده است؟
شعار سال: در حالی که به مدت دو هفته محدودیت‌های کرونایی برقرار است، جلسات مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. نمایندگان برای حضور در جلسات به سه دسته (صحن، کمیسیون تلفیق و مجلس مشروطه) تقسیم شده‌اند، اما باز هم انتقاداتی به این تجمع‌ها وارد است.

برخی نمایندگان معتقدند دولت حق ندارد برای آن‌ها قانونگذاری کند و جلسات مجلس را تعطیل کند؛ برخی نیز معتقدند باید مجلس را تعطیل کرد. با این حال ظاهرا آن‌ها که معتقدند جلسات حضوری باید برگزار شود، قدرت بیشتری دارند. حسین حسین زاده نماینده لارستان درباره وضعیت کنونی مجلس گفتگو کرده است. او می‌گوید: در اینکه مجلس یک نهاد تصمیم‌گیر، قانون‌گذار و نظارتی است، شکی نداریم. از طرفی هم، مردم در این وضعیت بد معیشتی از نمایندگان توقع دارند پای کار باشند که ما موضوع را کاملاً درک می‌کنیم و حاضر به تعطیلی مجلس نیستیم.

وی افزود: در این بین یک نکته مهم وجود دارد؛ در این حدود یک سالی که از شیوع ویروس کرونا در دنیا می‌گذرد، کشور‌ها برای انجام امور خود به‌سمت الکترونیکی‌شدن سوق پیدا کردند. برگزاری سمینار‌های مختلف خود حکایت از این موضوع دارد. پس وقتی گفته می‌شود تجمع افراد در کنار هم ریسک داردو امکان ابتلا را بالا می‌برد باید این هشدار را جدی گرفت، زیرا شیوع بیشتر ویروس نه تنها ابعاد منفی اجتماعی بالایی دارد که حتی ضربه سهمگینی هم به اقتصاد کشور وارد می‌کند و هزینه‌های درمان را به‌صورت چشمگیر افزایش می‌دهد، پس ما باید به‌عنوان قانون‌گذار الگوی مناسبی برای مردم باشیم و برگزاری جلسات را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار کنیم.
 
قرار نیست کار مردم و مملکت را زمین بگذاریم

حسین‌زاده تصریح کرد: مجلس برای اینکه بتواند جلسات را آنلاین و غیرحضوری برگزار کند، هزینه زیادی از بیت‌المال کرده تا زیرساخت‌ها آماده شود و حال باید پرسید پس این خرج‌ها برای استفاده در چه زمان و دوره‌ای شده است؟

نماینده لارستان یادآور شد: وقتی گفته می‌شود نمایندگان برای برگزاری جلسات به مجلس بیایند، یعنی اینکه کارمندان مجلس هم که چندبرابر نمایندگان هستند هم در محل کار حاضر شوند که این خود می‌تواند اشاعه ویروس باشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: قرار نیست کار مردم و مملکت را زمین بگذاریم، ولی چقدر خوب است که از خودمان شروع کنیم تا اوضاع کشور عادی‌تر شود. هر ناقل ویروس می‌تواند افراد زیادی را درگیر کند و کاش دوستان توجه داشته باشند که نباید سیستم درمانی کشور را بیش از این فرسوده کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹، کدخبر:rouydad۲۴.com، ۲۴۰۲۷۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
انقدر پول ازین بیت المال رفته که مردم بیچاره هم خبر ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
این پول های مردم بیچاره‌ هست که به باد رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین